Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Msevl
Inlägg: 127
Blev medlem: lör 07 jan 2012, 21:26:38
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Inlägg av Msevl »

Ska lämna in min på service..Den stora då jag missade en innan.
Om de nu fixar allt....men nåt pajar,har man nån garanti?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Inlägg av PierreW »

Du har ju garanti på de dom gör, alltså arbetet och alla delar som byts.
Får du problem efter service och det visar sig att just servicen är orsaken, så ska garantin gälla.

Men du får ju inte tillbaka nybilsgarantin bara för du servar ;)
En del verkar tro att bara för bilen är nyservad så ska verkstan stå för allt. :?
"Jag hade inne bilen på service förra veckan och nu har jag fått punktering, och jag vill att ni står för de" :o
Jo tjena :lol:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Msevl
Inlägg: 127
Blev medlem: lör 07 jan 2012, 21:26:38
Bilmodell: Corolla verso
Årsmodell: 2006
PostOrt: Göteborg

Re: Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Inlägg av Msevl »

PierreW skrev:Du har ju garanti på de dom gör, alltså arbetet och alla delar som byts.
Får du problem efter service och det visar sig att just servicen är orsaken, så ska garantin gälla.

Men du får ju inte tillbaka nybilsgarantin bara för du servar ;)
En del verkar tro att bara för bilen är nyservad så ska verkstan stå för allt. :?
"Jag hade inne bilen på service förra veckan och nu har jag fått punktering, och jag vill att ni står för de" :o
Jo tjena :lol:

hehe...nedå...sen så har jag en 2001a:)
Woffot
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 24 mar 2009, 20:15:56
Bilmodell: RAV4 -17, Avensis -11
PostOrt: Överkalix
Land (Country): Sverige

Re: Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Inlägg av Woffot »

Hallå!

Jag har ju en Avensis -02 och borde väl rimligen inte bekosta mig orginalservice då prislappen landar på en betydande andel av bilens värde. Men nu tänkte jag, vad fan, en sista storservice hos Toyota kan man väl kosta på sig, så kollar dom allt ordentligt.

På vägen därifrån så inser jag snart att det blåser kallt i bilen och motortempen går upp mitt i infernaliska köer på Essingeleden. Till slut tar jag mig av och får lov att fylla på glykol. Kan bli luftbubbla, säger de på Toyota. Med tanke på det saftiga priset så blir jag jävligt sugen på kompensation för en sådan fadäs. Vad tror ni?

Idag, några 150 mil efter servicen förra veckan, så kollar jag oljan och den står mittemellan max och låg. Tidigare har det varit fullt, vilket ju är bra med tanke på att dessa motorer tenderat att dricka olja. Är det rimligt att Toyota snålar in på oljan?

Äh, man blir besviken alltså.
Vossen
Inlägg: 125
Blev medlem: tor 16 apr 2009, 20:01:50
Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
Årsmodell: 99
PostOrt: Floda
Land (Country): Sverige

Re: Dax för service...Får man nån garanti på jobbet?

Inlägg av Vossen »

jodå garanti på utfört arbete har du ju kmr inte håg hur länge men det är ett bra tag iag visst kan det ha varit en luftficka om dom bytt glykol men då har dom inte varmkört den efter dom gjort det

beträffande oljan så knappar man in hur mkt det skall vara och sedan fyller man motoroljan genom en tapp i taket

vad har du för maskin ??? är den 1,8 så gillar dom att dricka olja
Skriv svar