Bälten, Lexus LS400 -91

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av PierreW »

Hemiyoda skrev:Det är det viktigaste. ;) Mina rullar inte tillbaka.. Kvallitteeett. Hade förväntat mig mer av en 21år gammal lyxbil som jag köpt för 12papp... :lol:
Rulla ut o släpp sakta tillbaka medan du dränker bältet i silikonspray, brukar göra underverk ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Bellman
Inlägg: 212
Blev medlem: fre 16 jan 2009, 19:39:44

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av Bellman »

Kollade mina bälten och dom hugger direkt om man drar hårt även när bilen står stilla :)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av Glenn »

PierreW skrev: Rulla ut o släpp sakta tillbaka medan du dränker bältet i silikonspray, brukar göra underverk ;)
Nej nej NEJ..

Fy faaan för siliconspraygrisiga bälten, kollar jag på en bil som har det åker jag hem och tittar på en annan att köpa istället :(

nä, man ska dra ut bältet helt, tvätta det med glansschampo (för hår), skölja det ordentligt och låta det torka utrullat, sen brukar det fungera kanon.

Lämpligen öppnar man det (om det går) innan och plockar ur allt damm, hårstrån, tuggummin och mindre tamdjur som brukar ha samlats där..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av cheetah1 »

Ytterligare ett NEJ, då: att plocka isär ett bälte är strängerligen förbjudet, rentav enligt lag tror jag.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av PierreW »

Glenn skrev:
PierreW skrev: Rulla ut o släpp sakta tillbaka medan du dränker bältet i silikonspray, brukar göra underverk ;)
Nej nej NEJ..

Fy faaan för siliconspraygrisiga bälten, kollar jag på en bil som har det åker jag hem och tittar på en annan att köpa istället :(

nä, man ska dra ut bältet helt, tvätta det med glansschampo (för hår), skölja det ordentligt och låta det torka utrullat, sen brukar det fungera kanon.

Lämpligen öppnar man det (om det går) innan och plockar ur allt damm, hårstrån, tuggummin och mindre tamdjur som brukar ha samlats där..

Kanske ska tillägga att det finns silikonspray som dunstar bort i princip helt efter man sprayat bältet.
Förch eller hur de fabrikatet stavas är inget bra att använda, de blir kladdigt.

Ja kommer fan inte på va den heter, det är inte CRC va jag minns, men en vit röd flaska är det.
Den sprayen luktar nästan mer bromsrens än silikon, så jag antar att den innehåller en hel del sprit :crazy:
Funkar att spraya på turborör osv när man ska ha på en trång slang då de som sagt dunstar bort.
De funkar inte att göra med Förch, de har jag provat, slangen skjuter loss sig igen :thumbdown:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Användarens profilbild
Hemiyoda
Pay User
Inlägg: 503
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 22:11:02
Bilmodell: Charmant
Årsmodell: 1987
PostOrt: Västerås
Land (Country): Sverige
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av Hemiyoda »

Bellman skrev:Kollade mina bälten och dom hugger direkt om man drar hårt även när bilen står stilla :)
Gaah. Kanske skillnad på saudi- och sweden-spec bälten. *hoppas jag*. Stor risk att det blir ett plötsligt stopp när man krockar, mina kanske funkar då i varje fall. :wtf:
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1716
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av Johnny Blade »

Det gäller ju att övertyga besiktningspersonalen om hur det ska funka också.;)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
thowi
Inlägg: 107
Blev medlem: fre 29 apr 2011, 21:29:18
Bilmodell: yaris 1,33
Årsmodell: 2011

Re: Bälten, Lexus LS400 -91

Inlägg av thowi »

Vi vet att det skall funka så. 8-)
Skriv svar