Lör 02 Sep, 2006 9:12 pm
Tänkte ta slag i sak & lägga upp en ny tråd här under projekt, om det nu är något som kan intressera folk
Det hela började med att jag saknade min Corolla GTi, eller ja, främst 4AGE´motorns fina karaktär otroligt mycket, ända sedan jag sålde den..
Sedan dess, hade de blivit en ST162 Celica, som avlöstes av en ST182.. Trevliga bilar, men inte riktigt vad jag gillade innerst inne.. Råkade dessvärre ut för en olycka med min svarta ST182, i början av sommaren!
Vilket i sin tur ledde till att jag fick köra runt i mitt impulsköp, eller vad kallar man en affär som blir av på under 2timmar från intresse till hämtning? Muppo , en AE82.. Eftersom jag veckopendlar, var jag tvungen att ha en bil tills jag hittade något annat
vettigt..
Letade, funderade, ältade & undrade.. Höll vid ett par svaga ögonblick på bli en bil av annat fabrikat, men förnuftet drog i handbromsen i sista stund, gång på gång 8)
Så, efter många om & men, så var allt ordnat, pengar, biljetter & annat nödvändigt..
Klockan 7:35 den 20´onde Juli, dök bussen upp, som skulle ta mig söderut, mot mitt nyförvärv.. En bil som jag aldrig ens suttit i tidigare, men som jag hade höga förväntningar på!
Bussen blev jag rätt less på redan i Sundsvall, så den bytte jag mot X2000 8)
För att sedan anlända i Gävle, en ort någorlunda mitt i mellan mig & den tidigare ägaren som var xriverx här på forumet.. Det här var det första jag såg av bilen, efter att spänt ha väntat en stund i ett rätt folktomt Gävle..
Efter ett kort ögonblick stog jag framför, vad som skulle bli min nya bil..
Vi åkte en liten tur, till ett mer avlägset ställe än Gävle Central.. Sedan tittade jag runt lite kring bilen, för att se att de mesta var som utlovat!
Min första sväng med bilen, blev i det ödes´stigna vädret, spöregn.. Så känslorna var blandade, alla har vi väll hört hur en MR2 skall bete sig på vått underlag

Bara en sån sak om att slå på vindrutetorkarna var inte helt lätt, då crusecontrollen sitter på den annars givna platsen
Efter en kort stund, var mina sedlar bytt mot ett kvitto, & resan hem kunde börja.. Jag yrade omkring som en bortsprungen katt i Gävle, tills jag hittade Toyota.. Gick in & hörde om vägen, & visade bilen för en entusiastiskt säljare, som aldrig tidigare sett en sådan här bil
Det visade sig att jag bara var två rondeller & några krökar, ifrån E4, som skulle leda mig hem igen.. Men vad gör de, jag fick ju titta på några fina bilar & växla en hel del toyota´ord!
När jag kommit en bit på vägen, började jag känna att jag satt mer eller mindre illa.. Tänkte att så här kan jag inte ha det, måste gå att få lite ordning på eländet! Det är inte tätt med rastplatser mellan Gävle & Söderhamn, men tillslut så, stannade till..
Rationaliserade bort musiklådan bakom stolen, & helt plötsligt satt jag riktigt bekvämt, utan att överdriva allt för mycket
Resan fortsatte, efter något stopp för att fylla tanken, som förövrigt bara rymmer 41L.. Stannade jag till hos Toyota i Sundsvall, för att göra ett än mer snopet avtryck hos en Toyota´säljare.. Som f.ö inte ens viste att de tillverkats äldre MR2 än Mk3 som kom i slutet av 90´talet
Passade även på att tigga åt mig en utställningsskylt, som säljaren tyckte var konstigt att de öht hade, eftersom de aldrig sålt en MR2
Nästa stopp blev på mittsverigebanan.. Efter att ha vart där bara drygt en vecka tidigare med Muppo, i brist på annat, var körsuget tämligen stort.. Men det fick tyvärr vänta, fint att blicka upp mot banan iaf!
Nu är de nära, mindre än 10mil kvar hem..
Strax efter högakustenbron, bevittnade jag något få i detta land får uppleva, mätaren slog över till 100´000Miles 8)
När det bara var några få mil kvar, stannade jag till & kamouflerade bilen en aning.. Eftersom jag smygit en del med inköpet, här hemma, tänkte jag folk skulle få gissa sig till vad det var jag köpt 8)
Så kom jag tillslut hem, närmare 10 på kvällen, så kan en
typisk dag för en Toyota´entusiast vara..
Hur den här tråden kommer att uppdateras, beror mycket på er själva.. Men redan nu har de hänt en del med bilen, fast de tar jag en annan gång!
Slutligen hoppas jag ha väckt intresse hos er som tittat, & att ni som
tjatat om att jag ska lägga upp en tråd blev nöjda