skönt att ha reserv. Vem vet kanske kan köpa en av dig om nu min sidomonterade inte räcker till 400hk..Toyspeed skrev:Första intercoolern anlände från KL Racing för en liten stund sen.
Är en enkelkärnad ic, Ungefär hälften så står som den ja hade tidigare. Denna beställdes igår morse för att ha som backup om de skulle jävlas
IC´n som Hanzzon skickade ligger och skramlar runt på posten nånstans och är påväg till mig, Denna är den jag prioriterar och kommer att försöka använda mig av i första skedet!
Även min söndersågade ic är just nu under pågående operation för att försöka lagas! =)
Så med lite tur har ja 3st fungerade intercoolers lagom till på fredag!
Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Ooooooh, den kommer ALDRIG räcka.. 
Jag har en som ja kan sälja haha

Jag har en som ja kan sälja haha
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Hehe kanon att ha 3 då får du mycket luft till dem! hoppas du får ihop alllt!Toyspeed skrev:Första intercoolern anlände från KL Racing för en liten stund sen.
Är en enkelkärnad ic, Ungefär hälften så står som den ja hade tidigare. Denna beställdes igår morse för att ha som backup om de skulle jävlas
IC´n som Hanzzon skickade ligger och skramlar runt på posten nånstans och är påväg till mig, Denna är den jag prioriterar och kommer att försöka använda mig av i första skedet!
Även min söndersågade ic är just nu under pågående operation för att försöka lagas! =)
Så med lite tur har ja 3st fungerade intercoolers lagom till på fredag!

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
hur har det gått mannen? Har du hinnit få ihop intercoolern?
Hoppas att du har det så du får lite varv på banan.
Hoppas att du har det så du får lite varv på banan.
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Ja, hur har de gått för dig
?

-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
pust och stön...
Åkte kl 16.00 i fredag. Och hemma söndags natt kl 01:00.
Idag är ja så trött att de knappt finns ord.
Måste vart väldigt dåligt med toyotafolk på gatebil. För det va under helgen inte en enda som vågade komma fram och snacka lite =)
Hur de gick dårå.. Det gick både bra och dåligt.
intercoolern ja fick från hanzzon fungerade perfekt. Dock drog allt ut på tiden och den va inte ditskruvad förens på lördag förmiddag kl 12..
Vi stod i depån och skruvade från kl 8 på morgonen.
Den gamla intercoolern måste ha läckt vatten hela tiden. För de va ett helt annat snyt i maskinen när ja fick tag i en som va TÄT.
Tror ja har lika mycket effekt NU på 1,5bars mappen som ja körde hela helgen. Som ja hade i 2bars mappen när vi va ute och mappade.
Men till körningen. Chassi och bromsar fungerade enl mig riktigt riktigt bra! Jag körde iofs aldrig mer än 7varv åt gången. Men bromsarna tog bättre och bättre ju mer ja körde.
Och coiloversen ställde ja i hårdhet precis i mitten. Och de verkade fungera perfekt. Bilen kändes välbalanserad och va inte alls nyckfull även om man gjorde nån liten tabbe.
Effekten fanns där också dom få ggr de fanns tillfälle att använda den.
Det enda som strulade för mig under körningen, Vilken iofs också va ett rätt besvärligt och stort problem. De är att de går inte svänga åt vänsten
Bilen misständer nått grönjävligt när man går in i en vänsterkurva och bludrar och skjuter eldkvastar genom hela böjen. Och när ja rätar upp. Då vaknar den till direkt.
Vi försökte felsöka mellan varje körning och vi gjorde vissa förändringar varje gång som vi misstänkte SKULLE kunna haft med beteendet att göra. Fick dock aldrig ordning på det.
Vi har iallafall sorterat ut de så långt just nu att vi vet att de är jord eller plus fel nånstans till styrboxen.
För när bilen får spunk, Då slocknar hela styrboxen. Så förmodligen har ja bränt av höljet på en pluskabel nånstans så den ligger och jordar i vänstersvängar.
Enda lösningen ja kan se nu =)
men de ska vi få ordning på. Sen ska vi ut igen! För körningen gav mersmak
Åkte kl 16.00 i fredag. Och hemma söndags natt kl 01:00.
Idag är ja så trött att de knappt finns ord.
Måste vart väldigt dåligt med toyotafolk på gatebil. För det va under helgen inte en enda som vågade komma fram och snacka lite =)
Hur de gick dårå.. Det gick både bra och dåligt.
intercoolern ja fick från hanzzon fungerade perfekt. Dock drog allt ut på tiden och den va inte ditskruvad förens på lördag förmiddag kl 12..
Vi stod i depån och skruvade från kl 8 på morgonen.
Den gamla intercoolern måste ha läckt vatten hela tiden. För de va ett helt annat snyt i maskinen när ja fick tag i en som va TÄT.
Tror ja har lika mycket effekt NU på 1,5bars mappen som ja körde hela helgen. Som ja hade i 2bars mappen när vi va ute och mappade.
Men till körningen. Chassi och bromsar fungerade enl mig riktigt riktigt bra! Jag körde iofs aldrig mer än 7varv åt gången. Men bromsarna tog bättre och bättre ju mer ja körde.
Och coiloversen ställde ja i hårdhet precis i mitten. Och de verkade fungera perfekt. Bilen kändes välbalanserad och va inte alls nyckfull även om man gjorde nån liten tabbe.
Effekten fanns där också dom få ggr de fanns tillfälle att använda den.
Det enda som strulade för mig under körningen, Vilken iofs också va ett rätt besvärligt och stort problem. De är att de går inte svänga åt vänsten

Bilen misständer nått grönjävligt när man går in i en vänsterkurva och bludrar och skjuter eldkvastar genom hela böjen. Och när ja rätar upp. Då vaknar den till direkt.
Vi försökte felsöka mellan varje körning och vi gjorde vissa förändringar varje gång som vi misstänkte SKULLE kunna haft med beteendet att göra. Fick dock aldrig ordning på det.
Vi har iallafall sorterat ut de så långt just nu att vi vet att de är jord eller plus fel nånstans till styrboxen.
För när bilen får spunk, Då slocknar hela styrboxen. Så förmodligen har ja bränt av höljet på en pluskabel nånstans så den ligger och jordar i vänstersvängar.
Enda lösningen ja kan se nu =)
men de ska vi få ordning på. Sen ska vi ut igen! För körningen gav mersmak

- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Skönt att ni kom iväg och trevligt att IC'n fungerade över förväntan pga. just kanske att den gamla läckte 
Hoppas du hittar elfelet också

Hoppas du hittar elfelet också
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Skönt att bilen går bättre med ny ic 
Elfel är satans påhitt, kan ta evigheter innan man hittar vad det är frågan om, men ni verkar ju ha hittat orsaken, nu ska ni bara hitta skadan också.
Bankörning är grymt roligt, dock skulle jag själv aldrig ge mig ut och köra på gatebil, för mycket folk som har noll koll, folk som driftar samtidigt som folk kör fort mm.

Elfel är satans påhitt, kan ta evigheter innan man hittar vad det är frågan om, men ni verkar ju ha hittat orsaken, nu ska ni bara hitta skadan också.
Bankörning är grymt roligt, dock skulle jag själv aldrig ge mig ut och köra på gatebil, för mycket folk som har noll koll, folk som driftar samtidigt som folk kör fort mm.
- martenheller
- Inlägg: 686
- Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
- Land (Country): Sverige
- Ort: Kinnekulle
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Fy fan, beundras verkligen av folk som åker till körningar utan att ha bilen färdig och ställer sig och färdigställer på plats
. Du brinner för de du gör
.
Kul att chassie, bromsar och bil verkar lira, och givetvis kul med mer mos än tidigare.
Skönt att ni även verkar lokalisera era problem snabbt
Se nu till att skita i Action Meet och kom till Kinnekulle
.


Kul att chassie, bromsar och bil verkar lira, och givetvis kul med mer mos än tidigare.
Skönt att ni även verkar lokalisera era problem snabbt

Se nu till att skita i Action Meet och kom till Kinnekulle

-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Förutom de lilla retliga elfelet så hade vi en kanonhelg!Fnys skrev:Skönt att ni kom iväg och trevligt att IC'n fungerade över förväntan pga. just kanske att den gamla läckte
Hoppas du hittar elfelet också
Trots att de regnade 25mm regn över mantorp i helgen så va körningen perfekt!
Allt regn föll på nätterna och banan va så gott som torr direkt ut på morgonen.
Så de går verkligen inte att gnälla!