Mark II Blit GX110W
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Mark II Blit GX110W
Roligt att det kommer in lite udda Toyotor! Det behövs, lycka till med reggningen!
Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- boivie
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons 01 jun 2011, 18:05:44
- Bilmodell: Progrès NC300
- Årsmodell: 2003
- PostOrt: JÖNKÖPING
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Jag gillar en Toyota-relaterad anime-serie. Så nu när jag fått tag på en vit Toyota med ratten på "rätt" sida så tyckte jag att det kunde synas på förardörren. Och en nytvättad white-pearl-lack i solsken var snyggare än jag trodde.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4817
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Nu får du börja köra ut tofu också
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- boivie
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons 01 jun 2011, 18:05:44
- Bilmodell: Progrès NC300
- Årsmodell: 2003
- PostOrt: JÖNKÖPING
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Jo, en Blit passar nog egentligen bättre för varuleveranser än en Trueno AE86.Glenn skrev:Nu får du börja köra ut tofu också
Jag provade att köpa lite tofu häromveckan, men jag tyckte inte det smakade nåt vidare. Man behöver nog kunna tillaga det på nåt bra sätt för att det ska bli gott.
- boivie
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons 01 jun 2011, 18:05:44
- Bilmodell: Progrès NC300
- Årsmodell: 2003
- PostOrt: JÖNKÖPING
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Motorlampan har börjat lysa emellanåt, så jag tog en tur med bilen till verkstad för att kolla felkoder.
På Mekonomen bilverkstad lyckades de inte få kontakt med bilens dator. Den hade något system som inte fanns i Europa, typ. Men på märkesverkstan gick det bättre. Felkoden pekade på något fel med VVT, så de ska felsöka lite på det.
Dessutom tyckte de att bromsen pulserade på nåt obra sätt, så de ville byta alla bromsskivor och belägg.
På Mekonomen bilverkstad lyckades de inte få kontakt med bilens dator. Den hade något system som inte fanns i Europa, typ. Men på märkesverkstan gick det bättre. Felkoden pekade på något fel med VVT, så de ska felsöka lite på det.
Dessutom tyckte de att bromsen pulserade på nåt obra sätt, så de ville byta alla bromsskivor och belägg.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4817
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Har du löst det med lysena förresten ? på 6gencelicas så finsn det en guide hur man modifierar celicans projektorljus (som aldrig satt på i europa), vet inte hur lika dom är iofs.
Tror det är nån här som moddat sådana på sin ST205 också (personligen tycker jag dom är mycket fulare än dom vanliga lysena)
Tror det är nån här som moddat sådana på sin ST205 också (personligen tycker jag dom är mycket fulare än dom vanliga lysena)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- boivie
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons 01 jun 2011, 18:05:44
- Bilmodell: Progrès NC300
- Årsmodell: 2003
- PostOrt: JÖNKÖPING
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Tack för tipset. Det verkar lite besvärligt att få isär strålkastarna, men det kanske man får ge sig på. Jag har dock fått kontakt med en person som lovat att fixa dem åt mig, får hoppas det ordnar sig den vägen istället.
Märkesverkstaden hittade vad det var för fel på VVT, så nu ska de byta något drev där inne, och det blev inte billigt. Men så är det väl med bilar, det kostar... Särskilt om man inte har kunskap och verktyg för att göra så mycket själv.
Märkesverkstaden hittade vad det var för fel på VVT, så nu ska de byta något drev där inne, och det blev inte billigt. Men så är det väl med bilar, det kostar... Särskilt om man inte har kunskap och verktyg för att göra så mycket själv.
- boivie
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons 01 jun 2011, 18:05:44
- Bilmodell: Progrès NC300
- Årsmodell: 2003
- PostOrt: JÖNKÖPING
- Land (Country): Sverige
Re: Mark II Blit GX110W
Det är inte så mycket jag klarar av att meka med själv. Men jag kan ju visa lite bilder nu när jag i alla fall lyckats montera bort strålkastarna.
För att få lös strålkastarna måste stötfångaren tas bort.
Borta! Den högra cellplast-biten saknas.
Strålkastarhuset är ganska stort
Hittade rester från en krockskada bakom lampan. Måste nog göra något där så inte rosten sprider sig.
Lite ihålig.
För att få lös strålkastarna måste stötfångaren tas bort.
Borta! Den högra cellplast-biten saknas.
Strålkastarhuset är ganska stort
Hittade rester från en krockskada bakom lampan. Måste nog göra något där så inte rosten sprider sig.
Lite ihålig.
- fredrik mkIII
- Inlägg: 473
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 14:11:40
- Bilmodell: Yaris 1.8 ts
- Årsmodell: 7
- PostOrt: Lur
- Land (Country): sverige
- Ort: Lur
Re: Mark II Blit GX110W
Är det import för privat bruk som ska göras på denna? Isåfall är det ganska lätt med lamporna. Toyotas lampor brukar bara ha en vägg som bryter ljuset så det blir asymmetriskt genom att bara täcka över öppningen som gör så att vägkanten lyses upp så får du lätt ljuset symmetriskt istället. Kanske inte optimalt men ska vara godkänt vid import för privat bruk iaf. Se till att använda material och eventuellt lim som klarar väldigt höga temperaturer. Bara att ta loss glödlampan och titta in i hålet så förstår du
Fredrick Johansson
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino
corolla ke70 nya ögonstenen
corolla ee10
Corolla ae82
+ nissan Cherry
+ suzuki cappuccino