* Att man strypt VSV:n
* Kör med Dubbelkolvad Dumpventil
* Wastegate med bara en ingång
* Fortfarande har Fuelcut igång
* Att man reglerar tryck med manuel boost controller / har en elektronisk boost controller
Kontakta cpunk@digitalbalans.com
amby skrev:Jag översätter det där till att du vill ha en ecu som klarar att köras med Boostcontroller och en dumpventil.
Det klarar original boxen. Upp till 1 bar om du har en motor i bra skick.
Det där med att fule cuten ska vara kvar förstår jag inte då den går i när du laddar över 0,5 eller om det är 0,7 bar.
Har du dess utom en eftermarknads elektrisk boost controller så har den skydd mot att ladda för mycket, som du själv får ställa in. I alla fall om det är en Greddy eller HKS.
De enda som moddar orginalboxarna är nog ATSracing.com men deras boxar kostar mycket pengar och skräddarsys till just din motor.
Jag hade rekommenderat att köpa ett eftermarknads sprut om du behöver en ny ecu eller modifierad ecu då du antagligen kommer hamna där tillslut ändå.
Den här kan hjälpa dig
http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?t=23686
Pipedreams skrev:Du har egentligen inte gjort några modifieringar som kräver omprogrammering. Du ligger gott och väl inom toleranserna för original styrdon. Det enda du behöver är en fuelcut defender så du kan justera upp spärren. Men om man har ordentliga slangar och har lite känsla så behöver man inte ha kvar fuelcuten. Och då räcker det med att ta bort slangen från "turbo pressure sensorn" som sitter på torpedväggen.
Pipedreams skrev:Boost controller är valfritt. Men det är onödigt dyrt för att höja laddtrycket de få hekton det handlar om upp till ca1bar. Betydligt enklare att bara byta fjäder i wastegaten.