Borttappade nycklar!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Borttappade nycklar!

Inlägg av cheetah1 »

Han har inte varit inloggad sen januari. Prova att skicka ett PM, då får han ett mail om det.
Bellar
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 16 okt 2012, 13:56:21
Bilmodell: Toyota Yaris Verso
Årsmodell: 2002
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Borttappade nycklar!

Inlägg av Bellar »

Hej, Overkligt nog har detta hänt även mig. Båda nycklarna som hängde med min begagnade Toyota Yaris verso har försvunnit. :evil: Tänker att jag borde utforska lite av den magiska väg Robbo gått innan jag kryper till korset och Toyota verkstaden!! Tacksam för hjäääääälp-
Allt gott
BR
IceCoffe
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 25 mar 2013, 08:27:01
Årsmodell: 0

Re: Borttappade nycklar!

Inlägg av IceCoffe »

Hej!

Även jag har problem med just detta.
Dock så består mitt problem i att jag har kvar både svart originalnyckel och grå reservnyckel.
Det som har hänt för mig är att originalnyckeln slutade att fungera för 2 år sedan.
Nu för någon vecka sedan slutade reservnyckeln att fungera på samma sätt.

Vad kan jag göra åt detta?

Mvh
tomaslunkan
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 16 apr 2013, 14:48:11
Bilmodell: toyota avensis
Årsmodell: 0

Re: Borttappade nycklar!

Inlägg av tomaslunkan »

Robbo_w skrev:Allt funkade kanon, fick igång min kära Toyota på första vridet efter en månads vinterdvala. Äkta Toyota kvalité!!

Så om det är någon som behöver hjälp med att koda in nya nycklar och inte vill betala Verkstaden uppemot 15 000 för ny ECU enhet osv, så är det bara att kontakta mig så hjälper jag er med bekymret och kontakten med Jason.

Hej!
jag har samma problem som du, med skillnad att min bil står hemma på uppfarten. men vad gör man när man inte har en nyckel.
Har du någon möjlighet att hjälpa mig?
hälsningar
Tomas
ClaesBr
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 21 nov 2012, 17:41:54
Bilmodell: Avensis-07, Celica-00
Årsmodell: 0

Re: Borttappade nycklar!

Inlägg av ClaesBr »

Jag tappade bort ena nyckeln till min Celica-00. Problemet var att den nyckeln som jag hade kvar var registerad som kopia och då vägrar systemet att släppa ifrån sig koden till startspärren. Lösningen blev att köpa en ny nyckel med rätt tandning via chassinumret.
Därefter köptes en begagnad ECU med tillhörande nycklar från en krockad Celica och sen lyftes elektronikdelarna i nycklarna över till de nycklar som passade i bilen. Totalkostnad 4000 kr vilket bekostades av mitt försäkringsbolag (Tre Kronor).

Detta funkar med de nycklar där man kan elektroniken ligger i en egen kassett i nyckeln.
Skriv svar