Camry 98 bromspedalen sjunker till golvet när man trycker.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Anders123
Årsmodell: 0

Camry 98 bromspedalen sjunker till golvet när man trycker.

Inlägg av Anders123 »

Tvåa på besiktningen

Bromsarna fungerar bromsar ok. Men fick tvåa på att pedalen sjunker till golvet om man trycker ett tag på den när bilen är igång, men inte när bilen är avstängd.

Vad kan det vara? kopplingen är bytt på den, är det samma vätska? kan det vara luft eller är det huvudbromscylinder som är dålig.

Någon som kanske har erfarenhet av detta.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Camry 98 bromspedalen sjunker till golvet när man trycke

Inlägg av Glenn »

Känns det svampigt ? luft brukar mer orsaka svapighet, om pedalen sjunker vid konstant tryck skulle jag mer gissa på att huvudcylindern dummar sej.

Testa gärna utan att motorn är igång så du inte har bromsservot att tänka på,

Oftast är det inte samma behållare för koppling och bromsvätska, även om det förekommer.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Inlägg av Swecap »

Be dom återta två:an
Det är en egenskap, inget fel.
Förutsatt att bromsen inte försvinner.
Corona RT40 -66
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Fast att pedalen sjunker till botten kan väl inte vara rätt? Jag hade gissat på huvudcylinderläckage, och att man inte trycker tillräckligt hårt med motorn avstängd (utan servo) för att orka trycka förbi läckaget. (Det innebär alltså att huvudcylindern inte är tät så vätskan trycks förbi kolven inne i cylindern, dvs ingen utvändigt läckage.
Anders123
Årsmodell: 0

Inlägg av Anders123 »

Tack för alla svar.

Ja jag tycker också det är konstigt. Har haft en annan bil och den kunde jag också trycka ner broms pedalen till golvet. Men ingen sa något om detta på besiktningen under nio års tid. Tror det blir att fixa den andra tvåan. Handbromsen ur funktion, blir byte av skivor och typ allt utom oken (hoppas jag). Sedan ombesikta på annat ställe. Killen som besiktade verkade ganska ny. Knackade som bara den på bilen och sa att den såg bra ut. Men snälla sluta knacka liksom :P Frågade sin kollega om saker osv.
Skriv svar