Vilka bultar för motorstativ?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Johnny Blade
- Pay User
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
- Bilmodell: Crown
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: Avesta
- Land (Country): Sverige
- Ort: Aghastadhum
- Kontakt:
Re: Vilka bultar för motorstativ?
Att bulta den i sidan är ju att föredra om man ska bort med veven.

MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Vilka bultar för motorstativ?
Det hänger ju mest på motorfästen och div aggregat som är ivägen, kan man bulta från sidan så brukar det helt klart vara smidigast, men det är väl inte så ofta det går.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Vilka bultar för motorstativ?
Ingen fara, men blev lite besviken när jag vred loss en bult med lös motor på golvet. Men det gick det här också, tillslut!Neblade skrev:Hmm... när jag tänker efter så är det nog topplocksskruvar från en 3S-GE eller möjligtvis en 2T-motor som jag använde.Så jag kanske lurade dig där!
Får tänka på det om jag ser någon lite större motor någonstans, kan helt klart vara bra att ha!
Ser smidigt ut, men tror inte det går så bra med ett litet 4A-block, alla har inte lika sexiga block som duJohnny Blade skrev:Att bulta den i sidan är ju att föredra om man ska bort med veven.

Gick rätt bra att lyfta ur veven ändå, lite pilligt men fullt genomförbart.
Precis, jag tror inte det går så bra på ett 4A som sagt. Hittar inga direkt lämpliga hål för det, inte som skulle bli smidigare än nu. Fyra stycken M12 1,25 hade vart det smidigaste, men verkar som sagt va en fridlyst art!Glenn skrev:Det hänger ju mest på motorfästen och div aggregat som är ivägen, kan man bulta från sidan så brukar det helt klart vara smidigast, men det är väl inte så ofta det går.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.