Drivaxel krokig Toyota carina kombi 1980 HJÄLP

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ossod
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1982
PostOrt: Oskarshamn

Drivaxel krokig Toyota carina kombi 1980 HJÄLP

Inlägg av ossod »

Hej är ny här på forumet så vet inte riktigt hur allt fungerar men rätta mig gärna om jag postat fel :D.
Jag har en Toyota carina kombi 1980 årsmodell hemma på gården med ett litet problem, höger drivaxel är krokig :(.
Efter cirka en veckas letande på nätet utan något klokt resultat så tänkte jag se om jag kan få hjälp av er här på forumet. Min bakaxeln har koden T302, och jag undrar om någon vet om någon annan modell har samma drivaxel som på min. Eller rent av någon som har någon drivaxel liggandes till salu?.

Tack på förhand! MVH
ossod

Re: Drivaxel krokig Toyota carina kombi 1980 HJÄLP

Inlägg av ossod »

Problemet löst
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Berätta gärna hur, du kanske numera vet nåt som inte vi vet. ;)
ossod

Inlägg av ossod »

Jag var på en firma i oskarshamn som heter maskinteknik som lyckades få den rak igen med en felmarginal på en halv mm.
Priset på detta var 400 kronor.
Skriv svar