Hilux start problem

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
vbroputte
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 17 feb 2015, 18:58:04
Bilmodell: toyota hilux
Årsmodell: 6
PostOrt: 66193

Hilux start problem

Inlägg av vbroputte »

Hej, jag har ne Hilux D4D-06a som jag har lite problem med. När jag startar bilen utan någon gas så startar den och sen dör den. Jag trodde först de var tätt i diesel filtret så bytte det (då de var ett tag sen det var bytt) och då gick bilen som den skulle i ca 3 veckor. Men nu har problemet återkommit. Detta kan hända när som helst även om bilen är varm eller kall. Gasar jag i ca 5 sec när jag startar bilen och sedan släpper gasen så går den som vanligt. Någon som har en aning om vad detta kan vara? (har även bytt luftfilter)
Pottosson
Inlägg: 80
Blev medlem: tis 15 feb 2011, 19:34:55
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
Ort: Gunnebo

Re: Hilux start problem

Inlägg av Pottosson »

Har varit med om detta, den va de peoblem i en SCV så fick byta högtryckspumpen.
Efter bytet funkade den som den skulle
Pottosson
Inlägg: 80
Blev medlem: tis 15 feb 2011, 19:34:55
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2011
Ort: Gunnebo

Re: Hilux start problem

Inlägg av Pottosson »

Just de, kolla upp railtrycket så ser du hur pumpen beter sig.
vbroputte
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 17 feb 2015, 18:58:04
Bilmodell: toyota hilux
Årsmodell: 6
PostOrt: 66193

Re: Hilux start problem

Inlägg av vbroputte »

Okej, Ska se, jag var in till toyota och dom trodde det kunde varit skit i bränslet då bilen alltid varit körd på farmardiesel och nu från Preem. Sen trodde dom att bränslefiltret inte va original och att det jag hade var tätare. Så ska byta till toyota orginalfilter nu och är det inte det så ska jag kolla pumpen. Återkommer med svar
Skriv svar