Jag skulle nog bara montera Denso (som är Toyotas eget dotterbolag och största underleverantör) eller möjligtvis NGK som också är och håller Japansk kvalitet.
Jag kan få tag på original lamdasonder till dessa bilar från Denso istället för Toyota vilket brukar vara billigare.
Hör av dig om det fortfarande är aktuellt så kan jag isåfall kolla upp det.
Mvh/Ola.
Biltema lambdasond till avensis 2.0 årsmodell 2004?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis 04 2.0
- Årsmodell: 4
- PostOrt: Vetlanda
- Land (Country): Sverige
Re: Biltema lambdasond till avensis 2.0 årsmodell 2004?
Lite uppdatering då
rengjorde spjällhuset
Efter det så blir det inga felkoder på lambdasonden alls. Tomgången är avsevärt mycket bättre
Bilen rycker lite då och då. Mest som kall. Men det går att leva med
så ett tips om lambdan
Ger felkoder och motorlampan lyser ibland för att sen slockna är att rengöra spjällhuset

Efter det så blir det inga felkoder på lambdasonden alls. Tomgången är avsevärt mycket bättre

Bilen rycker lite då och då. Mest som kall. Men det går att leva med

Ger felkoder och motorlampan lyser ibland för att sen slockna är att rengöra spjällhuset