Helt ny på detta forum

Köpte en 1998 Camry V6 som endast gått 9000mil. Bilen gick fantastiskt bra och kändes rapp och frisk i motorn. Eftersom bilen stått still en längre tid och hade många år på nacken så beslutade jag mig för att lämna in den för en stor service. Jag lämnade den till en duktig servicekille som servat mina amerikanska bilar i flera år, alltid med gott resultat.
Denna gång var det dock dax för en japansk bil och resultatet blev tyvärr inte lika bra. Han bytte filter och olja i växellådan, tändstift, termostat, kylarvätska, generatorem, kamrem, spännare, rullar och vattenpump.
Bilen går jättebra på tomgång, men så fort jag varvar den över 4000 varv så börjar den misstända eller något liknande, precis som om den inte får luft eller bränsle... Det spelar ingen roll om den står still eller om jag kör. Vi misstänkte att det var stiften som var fel, då det inte var original NGK, så dessa byttes igår men ingen skillnad. Mekanikern säger att kamremmen är rätt monterad, vilket jag inte vet då jag inte har sett det eller är insatt i hur den exakt skall monteras.
Vad tror ni? Någon som varit med om detsamma? Kan det vara de tre bakre kablarna som tagit skada av tändstiftsbyte? Kan det vara tändspolarna? Eller är det helt enkelt ändå kamremmen som sitter fel?
Tacksam för tips och idé. Alternativt någon som kan tipsa om en Toyotaguru i Malmö/Lund området.
/Peter