Toyota Rav4 2012 något fel

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Simpa
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 15 maj 2022, 09:19:38
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2012
PostOrt: Norrköping

Toyota Rav4 2012 något fel

Inlägg av Simpa »

Hejsan alla!

Min första tråd och hoppas på alla hjälp jag kan få.

Har ganska nyligen köpt en Toyota Rav4 2.2 D4-D D-cat från 2012 Automat (bara några dagar sen) Jättefin bil och bra utrustad.

Upptäckte dock igår när jag var ute och körde att helt plötsligt så har jag tappat all effekt och kraft i bilen.

0 till 100 på 33 sekunder
Bilen vill inte gå högre än 120 km/Tim
Bränsleförbrukning på ca 10.4 L/100km

Jag har varit i kontakt med bilhandlaren och det var inte några konstigheter att komma in med bilen så ska det felsöka och åtgärda problemet. Hoppas det löser sig och att de inte bråkar om det men får se.

Min fråga är. Är där någon som upplevt något liknade tidigare eller kan tänkas sig problemet vara? Skulle vara intressant att veta.

Tack på förhand 👍
Muda
Inlägg: 182
Blev medlem: sön 18 maj 2014, 14:31:50
Bilmodell: JZS161 Aristo, SW20 MR2
PostOrt: -

Re: Toyota Rav4 2012 något fel

Inlägg av Muda »

”Limp home mode”.

Utan att ha kontrollerat närmre (och en gissning) troligtvis igensatt DPF, med kod P2002.
Simpa
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 15 maj 2022, 09:19:38
Bilmodell: Rav4
Årsmodell: 2012
PostOrt: Norrköping

Re: Toyota Rav4 2012 något fel

Inlägg av Simpa »

Jag tackar.

Bilen är fortfarande på verkstad. Skickats till andra verkstaden nu pga av den första kunde inte identifiera problemet.
Skriv svar