Kupéfläkt går ej att stega upp,endast sänka,Corolla Verso 2003

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
saleen1990
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 okt 2022, 13:28:56
Bilmodell: Corolla Verso
Årsmodell: 2003
PostOrt: Lidingö
Land (Country): Sverige

Kupéfläkt går ej att stega upp,endast sänka,Corolla Verso 2003

Inlägg av saleen1990 »

Jag har en Corolla Verso 2003 som jag nyligen köpt till frugan! Bilen är/var ett projekt, men det första jag märkta vara att det inte gick att stega upp
kupéfläktens hastighet utan endast sänka den
Jag har kollat om det sitter en lös kontakt, men det verkar vara att tryckknappen sitter integrerad i själva panelen ( bil med klimat automatik )
Tacksam för tips om hur jag går vidare! Jag kan "lura"den vid kallstart med att stega upp temperaturen och sätta den på auto och sänka fläkten efterhand men vill fixa detta så det blir enklare
Hepp
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 26 okt 2022, 22:36:53
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 6
PostOrt: Torslanda

Re: Kupéfläkt går ej att stega upp,endast sänka,Corolla Verso 2003

Inlägg av Hepp »

Hej
Har samma problem. Jobbigt.

Mvh Stefan
saleen1990
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 26 okt 2022, 13:28:56
Bilmodell: Corolla Verso
Årsmodell: 2003
PostOrt: Lidingö
Land (Country): Sverige

Re: Kupéfläkt går ej att stega upp,endast sänka,Corolla Verso 2003

Inlägg av saleen1990 »

Hej Stefan
Surt att du också har problem med detta! Nu har frugan haft bilen i 1 månad och lärt sig lura fläkten lite,men det verkar krångla mer nu när det blivit
kallare ute.
Jag har sökt efter reservdel på bildelsbasen,men det finns inget vad jag kan se,utan bara till bilar från årsmodell 2004 tyvärr

Mvh Thomas
Skriv svar