Trögstartad Avensis.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mindflow
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 20 dec 2015, 10:59:42
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2005
PostOrt: 78473
Land (Country): Sverige

Trögstartad Avensis.

Inlägg av mindflow »

Min Toyota blir "tungstartad" då det är kallt ute, har hållit på med den ett längre tag nu, det började med att jag tankade 95 (E10) bensin vilket min bränslepump inte tålde, efter att jag bytt bränslepump så blev det betydligt bättre, nu har jag varit noga med att tanka 98 (E5). Nu då det börjar bli kallt ute så verkar det som om batteriet är dåligt laddat trotts att det är full laddat och i bra kondition, startmotorn är relativt ny. Finns inga felkoder då jag läser av den. Något mer än bränslepumpen som tar stryk av 95 (E5)? Eller tips på vad jag mer kan felsöka? Bilen i fråga är en:
Toyota Avensis
Årsmodell: 2005
Motor: T25 147hk - 2.0 D4 vvti