Katalysatorstöld

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
kinaolsson
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 dec 2015, 12:29:44
Bilmodell: prius
Årsmodell: 2010
PostOrt: vendelsö

Katalysatorstöld

Inlägg av kinaolsson »

Nu har katalysatorn blivit stulen igen. Var kan man få ett tipplarm installerat? Inte på Toyotaverkstad iaf.
riqe
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jul 2020, 11:17:53
Bilmodell: Rav4 07, Corolla 03, Tercel 89
Årsmodell: 2007
PostOrt: Sverige
Land (Country): Sverige

Re: Katalysatorstöld

Inlägg av riqe »

Har inget bra svar att ge som inte är Toyota men en liten parantes.
För några år sedan då katstölderna var som värst gick Toyota och länsförsäkringar tror jag det var ihop och ordnade det så fint att om man monterade den nya katten hos Toyota fick man även original tiltlarm samt ID märkning på katten utan någon extra kostnad mer än din självrisk som i de flesta något så när kloka försäkringar är 750-1000kr för stöld.

Kan ju vara värt att kolla upp om det ännu gäller och du ändå skall få ny kat monterad.
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1715
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Katalysatorstöld

Inlägg av Johnny Blade »

Jag har monterat ett par såna larm (hos Toyota).Men jag tror inte att det är värt det.Tjuvarna är så snabba så att dom är borta från bilen innan folk börjar reagera på tjutet.Vi har iaf börjat svetsa armeringsjärn där dom brukar kapa och svetsloppa på bultskallarna mot grenröret,allt enligt försäkringsbolagens rekommendationer.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar