Toyota aygo. ABS, vsc och antisladd

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Gakje
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 08 maj 2023, 07:59:35
Bilmodell: Aygo
Årsmodell: 8
PostOrt: karlstad
Land (Country): Sverige

Toyota aygo. ABS, vsc och antisladd

Inlägg av Gakje »

Tjenare. Köpte en riktig sparbössa på firma för en månad sedan ungefär. Dock så är firma. 10 mil hemifrån. Så lite segt att åka dit för att dem ska kolla felet om jag lika för a kan lösa det själv.
Iaf, ABS vsc och antisladden börja blinka imorse när jag skulle till jobbet. Sen efter ett par hundra meter försvann ABS lampan. Och när jag hade åkt 2 mil så slutade vsc att blinka och lyste fast.
Har tyckt att det har låtit något gnisslande på motorvägen men kan inte höra något i låga hastigheter. Någon som har vart med om liknande fenomen?
Årsmodell 2008.
1.0 bensinare
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Toyota aygo. ABS, vsc och antisladd

Inlägg av Glenn »

Det låter som att du vill läsa ur felkoder, jag gissar en trasslande ABS-givare (som ju används även för vsc)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar