12v uttag armstöd

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Gustavavensis
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 17:09:53
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2003

12v uttag armstöd

Inlägg av Gustavavensis »

12v uttaget under armstödet på min T27 fungerar inte. Säkringen under ratten är hel.
Finns det fler säkringar till denna? I så fall var?

Om jag mäktar med att försöka byta, är det svårt?
(Har inte tummen mitt i handen)
Kal
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 27 jun 2017, 15:56:01
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2003
PostOrt: surte

Re: 12v uttag armstöd

Inlägg av Kal »

Jag vet inte hur svårt det är att byta på din modell men en idé kan väl vara att du mäter hur långt fram du har ström och på så sätt hittar vad som felar?
Det här innebär väl förmodligen att du måste börja skruva isär, men eftersom du inte hade tummen mitt i handen fixar du det nog. Jag brukar vara försiktig när det gäller plastdelar så de inte spräcks, det kan ibland också vara lite bökigt att få tillbaka alltihop då de olika delarna ska kroka ihop på rätt ställen. Brukar dock ge sig med tålamod och en annan svordom.
TeemuH
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 25 jun 2013, 18:13:52
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2016
PostOrt: Gislaved
Land (Country): Sweden

Re: 12v uttag armstöd

Inlägg av TeemuH »

meddela gärna om du hittar vad felet är =) jag har samma fel men aldrig åtgärdat det.
själv har jag en avensis 2016.
Gustavavensis
Inlägg: 81
Blev medlem: tor 11 apr 2013, 17:09:53
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2003

Re: 12v uttag armstöd

Inlägg av Gustavavensis »

Ja, det är ju det med om plasten ska ge med sig vid demontering och montering.
När det är ngt varmare ute får jag felsöka och plocka.

Tänkte just om det är ngn säkring i motorrummet jag bör kika på tills dess. Vet att vissa Volvos har både i kupén och motorrummet till 12v uttag.
Skriv svar