Styrled till mr2

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
jottaking
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Höganäs
Land (Country): Sverige

Styrled till mr2

Inlägg av jottaking »

Finns det någon annan stans än hos Toyota Center som man kan få tag på styrleder?
Va där och skulle beställa lite delar idag men till min fasa så skulle dom ha 1000kr/styrled och jag behöver 2 st, tyckte det lät lite dyrt med tanke på att dom kostar 150-200 till en golf tex.
Tacksam för svar/johannes
Användarens profilbild
Swecap
Pay User
Inlägg: 531
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 22:43:11
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2000
PostOrt: Bollnäs
Land (Country): Sweden

Re: Styrled till mr2

Inlägg av Swecap »

Ha ha ha känner att jag måste lägga den klassiska repliken:

Köp dom billiga till golfen då, om dom passar.

Mmmmmm märkesverkstad.

Inge ont menat, bara kul ;)
Corona RT40 -66
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Styrled till mr2

Inlägg av PierreW »

Det finns en ganska enkel anledning att de typ bara går att köpa P-ände som de kallas till toyota hos just toyota. Anledningen är att de finns ingen efterfrågan knappt då dom i princip håller lika länge som bilen. Och dom är dyra just för att de ligger lite utvecklingskostnad bakom dom, tillskillnad mot många tyska, franska och svenska bilar där P-ändarna nästan alltid byts på ca 3000-5000 mils-intervall. Mycket beror ju självklart på vilken typ av körning och vilka fälgar/däck man har. :shock: :thumbup:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
jottaking
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Höganäs
Land (Country): Sverige

Re: Styrled till mr2

Inlägg av jottaking »

Jaja då får jag väll köpa dom på toyota då. värt ett försök att se om det fanns någon annan stans:)
jottaking
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Höganäs
Land (Country): Sverige

Re: Styrled till mr2

Inlägg av jottaking »

Fick reda på vad styrled heter på engelska nu så efter en minuts letande så hittade jag ett kit på e-bay med:
2 LOWER FRONT BALL JOINT 2-K9345
2 LOWER REAR BALL JOINT 2-K9352
2 INNER TIE ROD END 2-EV434
2 OUTER TIE ROD 1-ES3558 & 1-ES3559.

för 1200 sek ink frakt:) så tror att jag hoppar över att köpa 2 styrleder på toyota-center för 2000:- ändå hehe:)
R4b13z
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 00:40:40
Bilmodell: Mr2 Gti Sw20
Årsmodell: 1993
PostOrt: Holmsund
Land (Country): Sweden
Ort: Holmsund

Re: Styrled till mr2

Inlägg av R4b13z »

Är de "spindel-leder" vi talar om nu?
För jag bytte nyligen mina på Celican, fick tag på dem från Autoparts för 600kr styck. Kanske går luska fram till MR2:an oxå?
forden34
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 18:54:12
Bilmodell: celica
Årsmodell: 92
PostOrt: Långshyttan
Land (Country): sweden

Re: Styrled till mr2

Inlägg av forden34 »

jottaking skrev:Fick reda på vad styrled heter på engelska nu så efter en minuts letande så hittade jag ett kit på e-bay med:
2 LOWER FRONT BALL JOINT 2-K9345
2 LOWER REAR BALL JOINT 2-K9352
2 INNER TIE ROD END 2-EV434
2 OUTER TIE ROD 1-ES3558 & 1-ES3559.

för 1200 sek ink frakt:) så tror att jag hoppar över att köpa 2 styrleder på toyota-center för 2000:- ändå hehe:)

Vad heter firman som säljer dom
jottaking
Inlägg: 31
Blev medlem: ons 01 apr 2009, 21:17:07
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1993
PostOrt: Höganäs
Land (Country): Sverige

Re: Styrled till mr2

Inlägg av jottaking »

forden34 skrev:
jottaking skrev:Fick reda på vad styrled heter på engelska nu så efter en minuts letande så hittade jag ett kit på e-bay med:
2 LOWER FRONT BALL JOINT 2-K9345
2 LOWER REAR BALL JOINT 2-K9352
2 INNER TIE ROD END 2-EV434
2 OUTER TIE ROD 1-ES3558 & 1-ES3559.

för 1200 sek ink frakt:) så tror att jag hoppar över att köpa 2 styrleder på toyota-center för 2000:- ändå hehe:)

Vad heter firman som säljer dom
World Suspension
forden34
Inlägg: 18
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 18:54:12
Bilmodell: celica
Årsmodell: 92
PostOrt: Långshyttan
Land (Country): sweden

Re: Styrled till mr2

Inlägg av forden34 »

Jag har skickat efter därifrån till min lincoln towncar limousine å det var inga som helst problem, övre kulbult skulle gå på 1600:- allt som allt skulle det bli 5800:- här i swerige, men jag betalade bara 881:- med frakt, å det kallar jag billigt för bra grejor, så det så.
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: Styrled till mr2

Inlägg av nikwal »

PierreW skrev:Det finns en ganska enkel anledning att de typ bara går att köpa P-ände som de kallas till toyota hos just toyota. Anledningen är att de finns ingen efterfrågan knappt då dom i princip håller lika länge som bilen. Och dom är dyra just för att de ligger lite utvecklingskostnad bakom dom, tillskillnad mot många tyska, franska och svenska bilar där P-ändarna nästan alltid byts på ca 3000-5000 mils-intervall. Mycket beror ju självklart på vilken typ av körning och vilka fälgar/däck man har. :shock: :thumbup:
Jobbar du på toyota haha?, sånt brukar finnas på tex rockauto..

Inte fasen tror jag att det är nån direkt skillnad i utvecklingskostnad, om dom går sönder oftare på andra bilmärken så sätter dom väl helt enkelt dit skräp. skillnad i tillverkningskostnad kan det ju vara, det kan jag gå med på..

1000spänn styck är väl helt normalt toyota-pris , om man tar det genomsnittliga eftermarknadspriset i usa och multiplicerar med tre ungefär(VÄLDIGT Grov uppskattning)..

Om man sätter dit ett gummi som spricker så kommer det in skit, och då går det sönder, det har jag varit med om ett par ggr.. så sist köpte jag en billig styrled men jag tog ett gammalt gummi som jag hade låg, för det nya höll fan inte längre än nån månad.. det gamla var gjort av just gummi och inte plast som det nya (moog)
E85 wants to be free!
Skriv svar