Auris kombi 2017: Fälg råd, 18-19" - ET/bredder/Däck bredd/profil

Allt mellan spoilers och vingar som till exempel ögonlock, grillar, fälgar, solfilm, kolfiber, plåt, aluminium och så vidare.
Brumbrum
Årsmodell: 0
PostOrt: Östergötland

Auris kombi 2017: Fälg råd, 18-19" - ET/bredder/Däck bredd/profil

Inlägg av Brumbrum »

Skulle behöva lite råd/tips kring 18-19" fälgar.
Vad som faktiskt går in i hjulhusen ihop med lämpligt ET/bredd på fälgar, däck bredd och profil UTAN att ta i varken inuti eller i kanterna vid fullt ratt utslag.
Tankarna kring däck är 225/40 alt 225/35 beroende på 18/19" ihop med 7,5-8,5" bredd - då håller jag mig bra inom rullomkretsen och det blir inte svinigt grov stretch på däcken heller. (har dock lite funderingar på att se om det går att labba lite för att komma upp nått lite extra i profil för att slippa lite av den tappade komfort känslan en allt för låg profil ger).
Tänker ett ET runt 40-45 för att inte trycka ut hjulen för långt mot skärmkanterna (gillar inte bredbenta looken på den här bilmodellen).
Vi utgår från std höjd på chassi för stunden så får jag fundera ltie mer på det sen när fälg storlek blivit bestämt, och markfrigången blir mer tydlig (vet att 19 garanterat kommer få den att se ut som en jeep :P ).
Vad tror ni om ovan tankar på bredder/ET/storlek/profil etc?

Har kikat lite på "willtheyfit" sidor och det ser bra ut där - men har genom åren fått erfara att det inte är hela sanningen när det väl sen sitter på plats.
Tar i inuti hjulhuset, skrapar i skärmkanter vid fullt rattutslag osv...Vill inte montera styrutslags begränsare!