Sökes: hjälpt med biltransport i stockholmsområdet

Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Kategoriregler
Köp eller hyra av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange K: för köpes eller H: för Hyres.
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4940
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Sökes: hjälpt med biltransport i stockholmsområdet

Inlägg av Glenn »

jag behöver flytta en bil från täby till rimbo norr om stockholm.

Det är en personbil (SAAB 9-5) som tyvärr stått still i över ett år så bromsar osv lär sitta fast,
för ett år sen var den dock körbar korta bitar.
(Möjligen kan jag lägga en halv dag på att försöka få igång den och lossa bromsar)

Finns det nån som har möjlighet att hjälpa mej ? ..Mot ersättning givetvis.

Eller har tips på nån privatperson eller företag som kan göra det.


Jag har kontaktat en del företag och det är HORRIBLA priser, jag skulle få betala mer fär denna ~4mil resa än vad en bekant betalade för att få sin bil flyttad från gotland till södertälje, inkl båtbiljetter osv osv.

Jättetacksam för hjälp här, bilen kan inte stå kvar där den står längre.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4940
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Sökes: hjälpt med biltransport i stockholmsområdet

Inlägg av Glenn »

Fortfarande aktuellt..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Brumbrum
Inlägg: 82
Blev medlem: lör 02 mar 2024, 13:22:58
Årsmodell: 0
PostOrt: Östergötland

Re: Sökes: hjälpt med biltransport i stockholmsområdet

Inlägg av Brumbrum »

Om du har tillgång till bil med drag på, kolla runt bland mackar och företag i ditt område och se om någon har ett bilsläp man kan hyra.
En del mackar brukar ha såna släp till uthyrning.
Btw, har du kollat vad en bärgningsfirma vill ha? (där spelar det nog inte heller någon roll om bromsar är låsta eller ej)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4940
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Sökes: hjälpt med biltransport i stockholmsområdet

Inlägg av Glenn »

Nu har jag ingen bil med drag (utom den som ska transporteras), men mitt körkort räcker ändå inte till för att dra bilsläp.

Och jo, har kollat med bärgningsfirmor, dom ska ha ca 6000, för <5mil..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar