Rolig statistik och kartor.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4939
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Rolig statistik och kartor.
Nästan så man funderar på att göra nån check månad per månad och plotta i en graf 
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
MScME
- Inlägg: 136
- Blev medlem: mån 30 maj 2016, 08:36:05
- Bilmodell: Celica GT-FOUR
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Stockholm
Re: Rolig statistik och kartor.
Strålande, då får vi kurvor varje månad från och med nu då?
Gärna med en extrapolerad prognos för beståndens utveckling
Skämt åsido så är det bara instämma med föregående talare, sorgligt att se dem tyna bort...
Skämt åsido så är det bara instämma med föregående talare, sorgligt att se dem tyna bort...
6 gen Celica, kör allt med fyrhjulsdrift.
Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
Audi S5
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus
Nuvarande vagnpark:
Toyota Celica GT-FOUR ST205
Audi S5
BMW M550i Xdrive
Audi S8 Plus
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4939
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Rolig statistik och kartor.
Bara 174 stycken ST202'or kvar! var 212 för 3 år sedan.
..Men en till ST205, 62 istället för 61..
Det finns FÄRRE GT86'or ?? bara 384 stycken nu, det fanns 391 för tre år sen, då såldes väl ändå den ända till 2019 ?
Egentligen letade jag dock upp denna tråden för jag funderade på hur måga IS-F som vi har i landet..
Det finns 48 stycken i sverige, fler än jag trodde. Av dessa är 33st den äldre XE20-modellen och 15 den faceliftade, det finns ingen XE30 alls.
..Skulle ju kunna tänka mej en IS-F trots att den bara har senilsticka..
..Men en till ST205, 62 istället för 61..
Det finns FÄRRE GT86'or ?? bara 384 stycken nu, det fanns 391 för tre år sen, då såldes väl ändå den ända till 2019 ?
Egentligen letade jag dock upp denna tråden för jag funderade på hur måga IS-F som vi har i landet..
Det finns 48 stycken i sverige, fler än jag trodde. Av dessa är 33st den äldre XE20-modellen och 15 den faceliftade, det finns ingen XE30 alls.
..Skulle ju kunna tänka mej en IS-F trots att den bara har senilsticka..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4939
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Rolig statistik och kartor.
Det minskar..
ST202 - 170 stycken.. ..Men numera 65 st ST205.
ST162, 617 stycken, medans ST165 har minskat igen, 155 kvar (164 sist)
Supra MkIV turbo, 134 stycken, NA 275+83 (det senare den klenare motorn) , 492 totalt, det har försvunnit 36 stycken..
373 stycken GT86, det har försvunnit 11 stycken på ca ett år.
För övrigt, den supran man vill ha är ju en MkIV twinturbo med manuell låda, sådana finns der nu bara 93 stycken av i landet.
Jag undrar hur många av dessa som har ratten på rätt sida ?
ST202 - 170 stycken.. ..Men numera 65 st ST205.
ST162, 617 stycken, medans ST165 har minskat igen, 155 kvar (164 sist)
Supra MkIV turbo, 134 stycken, NA 275+83 (det senare den klenare motorn) , 492 totalt, det har försvunnit 36 stycken..
373 stycken GT86, det har försvunnit 11 stycken på ca ett år.
För övrigt, den supran man vill ha är ju en MkIV twinturbo med manuell låda, sådana finns der nu bara 93 stycken av i landet.
Jag undrar hur många av dessa som har ratten på rätt sida ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4939
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Rolig statistik och kartor.
Vi kör väl en uppdatering..
ST202 har ju ökat kraftigt i pris också.. troligen även ST205 men dom ser man typ aldrig till salu.
Det känns som att ST165 har blivit såpass eftertraktade att dom inte skrotas längre.
Får väl lägga till GR86 också.. det finns 54 stycken, sverigetilldelningen var 100 bilar, och det verkar inte ha importerats någon.
Jag har en kollega som äger en och hans äger att det exporterats många då priserna i sverige är betydligt lägre än europa.
Dyra är dom också, han köpte sin fabriksny från förbokningslistan, och den är idag värd mer än han gav för den ny, tre år senare.
151 ST202 och 56 ST205 nu.
ST202 har ju ökat kraftigt i pris också.. troligen även ST205 men dom ser man typ aldrig till salu.
566 ST162 Och 151 ST165..ST162, 617 stycken, medans ST165 har minskat igen, 155 kvar (164 sist)
Det känns som att ST165 har blivit såpass eftertraktade att dom inte skrotas längre.
447 totalt nu, varav 135 turbo..Supra MkIV turbo, 134 stycken, NA 275+83 (det senare den klenare motorn) , 492 totalt, det har försvunnit 36 stycken..
298+29 = 327st idag.373 stycken GT86, det har försvunnit 11 stycken på ca ett år.
Får väl lägga till GR86 också.. det finns 54 stycken, sverigetilldelningen var 100 bilar, och det verkar inte ha importerats någon.
Jag har en kollega som äger en och hans äger att det exporterats många då priserna i sverige är betydligt lägre än europa.
Dyra är dom också, han köpte sin fabriksny från förbokningslistan, och den är idag värd mer än han gav för den ny, tre år senare.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se