Hallå hallå!
Jag har precis bytt motor i bilen och nu när jag startar den så har jag ingen tomgång.. Jag måste trycka på rätt mycket gas för att hålla den i liv! Men väl över 1500rpm så går den kanon.
Jag har inte hittat något läckage eller liknande.
Med motorn jag hade i tidigare hade jag bra tomgång.
Felkopplat något? Trasig lmm?
Några idéer?
Tacksam för svar
Ingen tomgång st185
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Simon
- Inlägg: 79
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 22:32:51
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Lidköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Lidköping
Re: Ingen tomgång st185
Går tomgångsmotorn?
går en slang från insuget (snett under spjället) till röret mellan lutfilterboxen och turbon.
Släpp den och se så du har vaccum där. Har du inte det kan tomgångsmotorn hängt sig, testa knacka på den.
går en slang från insuget (snett under spjället) till röret mellan lutfilterboxen och turbon.
Släpp den och se så du har vaccum där. Har du inte det kan tomgångsmotorn hängt sig, testa knacka på den.
-
- Inlägg: 87
- Blev medlem: fre 14 aug 2009, 11:27:43
- Bilmodell: Celica st185
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Skellefteå
Re: Ingen tomgång st185
Jag har fortfarande ingen bra tomgång. Alla kontakter sitter i och man hör ingen vakuumläcka.
När jag startar bilen har jag 0.5 i vakuum, den står så på tomgången i ca 15sek men sen sjunker suget till 0.2 och bilen börjar dö. När motorn är igång och jag gasar på så får jag -0.8 precis som det var konstant innan motorbytet..
Några fler tips?
När jag startar bilen har jag 0.5 i vakuum, den står så på tomgången i ca 15sek men sen sjunker suget till 0.2 och bilen börjar dö. När motorn är igång och jag gasar på så får jag -0.8 precis som det var konstant innan motorbytet..
Några fler tips?