Äntligen efter många års ...... NU MED BILDER!!!!

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Gt-4
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:29:59
PostOrt: 66666

Re: Äntligen efter många års ...... NU MED BILDER!!!!

Inlägg av Gt-4 »

Om du köpt bilen hos en handlare så tycker jag att du ska stå på dej å få dem till att fixa ryckningarna på garantin..
Annars är ett tips att köra tanken tom och sen tanka Shell V-power och se om ryckningarna fortfarande finns kvar.
mattish
Inlägg: 51
Blev medlem: tis 21 apr 2009, 18:34:00
Bilmodell: Fabia TDI
Årsmodell: 2011
PostOrt: VINsLÖV

Re: Äntligen efter många års ...... NU MED BILDER!!!!

Inlägg av mattish »

Bra att du är nöjd med bilen. Att jämföra med en turbo är nästan orättvist. Du måste ju tycka avensisen är seg. Fast jag har hojjen jag kan köra fort på om jag känner för. Jag snittar 0,83 under de senaste tankningarna så den är ok.

Ang ryckningarna ringde jag för att kolla servicepris och tog upp detta med ryckningarna.
Den gubben hade en teori om att det kan vara att dessa bilar som har avgasåterföring för snabbare uppvärmning osv. Detta kunde vara orsaken att bilen rycker. Troligaste förklaringen jag har fått hittills. Bättre än dom som låssas om att den inte rycker.
Vi får väl se efter service hur bilen går. Den har minskat ryckningarna lite på sistone men dom är fortfarande där.

Det är ju svårt att få någoting vidgjort som dom inte har någon lösning på :S

På tal om snål körde jag S40 DrivE i 88 mil förra veckan på E4an. 41 liter fick jag i. Det är bra i snittfart 110 och fullastad bil. Och vilken bil när man jämför styrrespons osv. Kändes att Avensisen är en gammal bil.
Användarens profilbild
Engen
Inlägg: 72
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 18:48:50
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2003
PostOrt: Uppsala
Land (Country): Sverige
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Äntligen efter många års ...... NU MED BILDER!!!!

Inlägg av Engen »

Ja jag hadde ju 100 hästar mer i 850in än vad som sitter i toyotan så visst e toyotan slö jämfört men det är inte det jag är ute efter med toyotan.. Frakta fru och barn och mig själv lugnt och stillsamt säkert och snålt och med elegance som jag tycker toyotan utstrålar!!¨
Finns inte många bilar i dag som är lika "vacker" :-) som Avensisen!!..

Volvos eco project går riktigt snålt och den bilen går fan rätt bra dessutom.,!!

angående shell V-power-. vanlig 95 på statoil och slå i några liter Etanol oxå. = V-power ,
har tänkt tanken med det hela men jag vet inte.,! Körde en injector cleaner och det blev bättre efter det.,!!

MVH/ adde
Skriv svar