Re: Avensis 1,8 -00 drar enorma mängder olja?
Postat: lör 09 apr 2016, 09:05:10
Nog trivs hon bra med bilen alltid.
Saknar dock motorlyft mm :/
Men frågan är om det är värt att lägga både pengar och
jobbet på bilen. Några utav resten utav bekymmren.
Bakrute torkaren går konstant (motor nyligen bytt, kontaktstycke rengjort och ser fint ut)
Samtliga lysen på bakluckan funkar inte (kablage mellan
lucka och kaross kontrollerat, kablage i bakluckan
byttes i samma veva som torkarmotorn)
Trippmätaren går inte alltid att nollställa (Hon retar sig
mycket på det)
Kompletta fjäderben bak behövs bytas (Hon snålade och
köpte på skruvat, stötdämparstången var för lång på
Båda dämparna, men kontaktade alldrig skruvat för reklamation, nu har dom slagit sönder dom nya fjäderbenslagringarna också)
Den är helt otroligt rostig på INSIDAN utav fjäderbens fästerna bak)
Väldigt rostig baklucka
Börjar dra mer bensin, men hör väl ihop med motorns kondition.
OBD uttaget har väldigt tveksam funktion :/
Kablagen inuti kupén är kablarna stenhårda på.
Och dom jag behövt göra om har varit väldigt svarta inuti.
Det har varit kabelbrand pga starttändkontakten.
Därefter blev det mer och mer elfel :/
Själv undrar jag om det inte är bättre att byta bil istället :/
Saknar dock motorlyft mm :/
Men frågan är om det är värt att lägga både pengar och
jobbet på bilen. Några utav resten utav bekymmren.
Bakrute torkaren går konstant (motor nyligen bytt, kontaktstycke rengjort och ser fint ut)
Samtliga lysen på bakluckan funkar inte (kablage mellan
lucka och kaross kontrollerat, kablage i bakluckan
byttes i samma veva som torkarmotorn)
Trippmätaren går inte alltid att nollställa (Hon retar sig
mycket på det)
Kompletta fjäderben bak behövs bytas (Hon snålade och
köpte på skruvat, stötdämparstången var för lång på
Båda dämparna, men kontaktade alldrig skruvat för reklamation, nu har dom slagit sönder dom nya fjäderbenslagringarna också)
Den är helt otroligt rostig på INSIDAN utav fjäderbens fästerna bak)
Väldigt rostig baklucka
Börjar dra mer bensin, men hör väl ihop med motorns kondition.
OBD uttaget har väldigt tveksam funktion :/
Kablagen inuti kupén är kablarna stenhårda på.
Och dom jag behövt göra om har varit väldigt svarta inuti.
Det har varit kabelbrand pga starttändkontakten.
Därefter blev det mer och mer elfel :/
Själv undrar jag om det inte är bättre att byta bil istället :/