Sida 2 av 2
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: ons 26 maj 2010, 01:46:16
av Glenn
Läser inte ST205 trycket till fuelcuten genom MAP-sensorn ? den vill man INTE plugga

..är ju helt annat sprut på Gen3-motorn än gen1/2.. (lyckligtvis..)
Sen slutar väl original turbotrycksmätare att funka om man pluggar den slangen har jag ett svagt minne av ?
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: ons 26 maj 2010, 01:52:44
av Freddan
Glenn skrev:Läser inte ST205 trycket till fuelcuten genom MAP-sensorn ? den vill man INTE plugga

..är ju helt annat sprut på Gen3-motorn än gen1/2.. (lyckligtvis..)
Sen slutar väl original turbotrycksmätare att funka om man pluggar den slangen har jag ett svagt minne av ?
Jo, ST205 har ju MAP-sensor istället för LMM. Vet inte hur det funkar med fuelcuten,
men jag kanske ska skippa att plugga slangen då
Mvh Freddan
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: lör 29 maj 2010, 10:18:12
av Lex
Har FCD monterad på min mr2,men hjälper bara upp till 0.9-1Bar ungefär, så har dragit (&pluggat) vakumslangen till turbo pressure sensor.
Visst...då slutar turbo trycks mätaren fungera, eftersom den får sitt värde därifrån. Men har monterat en extern tryckmätare istället.
Måste man ha, för att kunna hålla koll på trycket.Skenar laddtrycket & du inte har någon fuel cut på bilen, så kan det sluta tråkigt!
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: tor 24 jun 2010, 20:17:03
av cama
Här kan du köpa en färdigbyggd billig FCD
http://www.k1ano.co.uk/
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: sön 15 aug 2010, 14:58:48
av micke_205
jag har en HKS FCD om du vill köpa. har haft den på min st205
070-2419827
Re: Om man höjer laddet hur kommer man runt "Fuel Cut":en?
Postat: mån 16 aug 2010, 09:13:11
av Cyrix
Montera INTE Fuel cut defenders på gen3/ST205 motorerna, såvida du inte vill spika sönder den då, den kommer gå leant.
Dom minskar utspänningen från mapsensorn, som är den viktigaste givaren till sprutet.
Om man monterar en piggyback ECU på mapsensor signalen, så kan man leana ut blandningen lite mer kontrollerat och då kommer även laddtrycksspärren öka något hg.