Tja, bilen hade gått strax över 9 tusen mil när jag skaffade den och den har gått 7 tusen mil med prylarna nu å jag har då inte märkt nått konstigt. Iofs så en ventil i turbon som lossnat och låg i avgasröret och skramla förra sommaren (gick att svetsa tillbaks med turbon på plats) och en pinnbult till grenröret som hade krypit ur förra vintern. Det var bara att gänga om hålet å dra i en ny. En tändkabel som hade gått av 3 cm från tändstiftet i våras. Vet ej om det har med trimmningen att göra men något annat åt motorn har jag inte göra. Laddet ligger på 1,18 å vid 1,2 slår fuelcuten in så det blir lite ryckigt att köra med högre ladd. Bytt olja och filter var 500 mil. Mobil1 syntet i början men nu kör jag på Castrol Edge syntet.Cryo skrev:Boostcontroller, dvs laddtryck. Det här med att höja laddtryck på ST205, är det verkligen så smart?Dale skrev:Har bara bytt det från turbo och bakåt. Öppet luftfilter och en boostcontroller. Tycker kärran går skapligt för det lilla jag gjort. Ni som åkt med vet ju.
Folk säger olika hela tiden, att toppen går om man gör det, att man behöver racing topp för att höja laddet....
Att man måste byta inifrån o ut och inte bara höjahehe
Så ni som testat utan modifikationer, vad säger ni? =)
Vilka folk säger att man ska ha Racing topp? Vad e de för nått? Finns de sånt?