Sida 2 av 2

Re: Slirande rem Corolla 99:a 1,3L, Blinkersarm

Postat: ons 07 apr 2010, 10:09:03
av PierreW
tobo skrev:
PierreW skrev: Den ser för ny ut den spaken, är till Face-lift corollan som kom 99-00, bilen han har är en 1,3 = 4E-FE motor alltså ingen face-lift. Så jag tycker vi tar det lite lugnt med att lägga ut länkar till "fel" grejer ;) ;)
Spaken jag länkade till är från en Corolla -99 1,3 med 4E-FE motor. Titta får du se.
Det står också att den bilen var tillverkad i december 1998 (inte "99-00").
:|

My bad. Tänkte på generationen som fanns innan Grodögat, den har en annan spak. Men jag är nästan hundra på att det går att byta blinkers och torkar spak för sig o inte hela "centralen".

Om du nu ska ha loss ratten så är det enda att tänka på att lossa batteriets minuskabel typ en kvart innan du lossar airbagen, som förövrigt sitter med 2 gömda insex framifrån. Man får vrida på ratten o ha sig så man hittar rätt läge innan man får loss dem ;) Dessa skruvar hänger liksom sedan kvar inne i sina hål när du skruvat ut hela gängan bara för att underlätta monteringen sen.

Re: Slirande rem Corolla 99:a 1,3L, Blinkersarm

Postat: ons 07 apr 2010, 11:12:55
av Athlonx
Och men då kan jag montera bort batteriet och ladda det sålänge :P men hur sitter själva ratten fast då? vet att det sitter två skruvar för att får bort plasten bakom ratten , men sen då e det en massa sladdar som e kopplade till airbagen, vill ju veta lite så det inte blire nå strul när man kopplar på skiten. får tacka för alla snabba svar iaf