Sida 2 av 2
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 13:03:16
av Cyrix
Fuecutten bryter runt 0,7 på gen2.
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 13:25:18
av KACE80
Cyrix skrev:Fuecutten bryter runt 0,7 på gen2.
Jag skäms för att ifrågasätta en sån kunnig kille som dig men men jag måste ju nästan göra det nu
Jag är 99.9998% säker på att den går in vid hela 1,2bar..?
Har aldrig sett eller hört nåt annat...
Hehe jag hittade detta nu, så sitter lite röd i ansiktet då jag hade fel....
Fast för att vara exakt så går den in på gen2 vid 0,83bar och på gen3 vid 1,1bar
" 3S-GTE FUEL CUT
Even with a boost controller, the SW20 is not allowed by its ECU and associated cohorts ( chiefly the T-VSV ) to run
beyond preset boost levels - 12 PSI for 1991-1992, 16 PSI 1993-1995. There are a variety of options here to defeat this safety feature."
Anton
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 14:30:46
av Gt-4
Är slangen mellan wastegateklockan och turbon hel?
Är den slangen som går till laddtrycksstyrningen hel eller pluggad?
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 15:08:56
av KACE80
Gt-4 skrev:Är slangen mellan wastegateklockan och turbon hel?
Är den slangen som går till laddtrycksstyrningen hel eller pluggad?
Fråga1 JA...
Fråga2 vet ej men tycker ändå att experterna på Svensk Turboservice borde upptäck/fixat detta?
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 15:39:26
av Cyrix
Alltså, det är ett extremt vanligt fel med kina downpipsen att man måste fila ur lite i flänsen, för att wastegateluckan ska gå fritt.
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 16 aug 2010, 15:42:26
av KACE80
Cyrix skrev:Alltså, det är ett extremt vanligt fel med kina downpipsen att man måste fila ur lite i flänsen, för att wastegateluckan ska gå fritt.
Men det gick ju att sänka lite grann?
I sånt fall borde det inte gått att sänka laddet alls...?
Om jag nu hängt med på vad du skrev

Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: tis 17 aug 2010, 17:33:30
av Bauer669
Glenn skrev:Bauer669 skrev: kan ju dock finnas nått å göra med wg'n så att den orkar hålla emot bättre.
Är väl snarare hålla den öppen man vill ?
Man kan ju alltid koppla loss armen till wastegateluckorna så dom är helt öppna och se vad man får för laddtryck då, då bör man ju helst inte ha nåt alls.
Skrev aldrig att den ska vara stängd, skrev hålla emot =) nåja, kanske dåligt ordval xD
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: mån 06 sep 2010, 19:56:15
av kribbe
Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: tis 07 sep 2010, 01:03:09
av KACE80
kribbe skrev:Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
Men vilken generation har du?
Om det skulle vara 3:an ja då har du ju bland annat stålpackningen..
Re: Lite väl högt laddtryck....
Postat: tis 07 sep 2010, 18:05:52
av kribbe
KACE80 skrev:kribbe skrev:Hej jag har 1.2 bars laddtryck i min mr2:a också..
han som som jag köpte den av sa att den hade blivit trimmad av ts motorsport och dom hade sagt till honom att 1.2 bar var ca så högt man kan gå utan att göra annat vid motorn (andra kolvar, toppackning och liknande). men det är ju så klart riskabelt att ligga precis på gränsen.
tänk även på att du får ju inte 1.2 bars tryck fören du gasar på ordentligt
Men vilken generation har du?
Om det skulle vara 3:an ja då har du ju bland annat stålpackningen..
jag har gen 2 med vanlig packning