Sen om de är e-märkta eller inte kommer nog inte besiktningsgubben ta loss lampan och kolla på den

Snubben som var inne på Toyota kom i en Volvo. Snackade om Volvoverkstaden. Möjligt att han körde Renault och det kan ha varit en lånebil han kom i. Hur som helst så är det skillnad på kvaliten på lampor. Biltema vs annat. Kan funka och tester har även visat att det är ok. Själv e jag nog isf lite märkesbög å hålle rmig till dom stora märkena. Har dock testat en del billiga med men det har inte funkat så bra som dom dyrare. Därav att jag tycker man får det man betalar för även om det säkert är ett påslag bara för varan har ett tufft namn eller nått.Dale skrev:Hörde av en Volvo ägare som var inne på Toyota å handla glödlampor för även om dom kostade en hundring styck (på Volvo kostade lamporna en tjuga mindre) så höll dom 2-3 gånger längre än Volvos egna och Volvo måste skruva ner hela fronten för att byta å jobbet gick på runt 1200 spänn.
Toyotas "standard" lampor är Philips.Milkshaken skrev:jag håller faktiskt med om att Toyotas håller lite längre, Toyota har ju egna tillverkare vad jag vet, och kan tänka mig att det blir bättre för det...
En annan grej kan vara hur känsligt det är med laddningen från generator/laddningsrelä..
För några modellgenerationer sedan så hade en del japanska tillverkare problem med just att det laddades för mycket ström från generatorerna.. Det gick åt en hel del lampor innan teknikerna kom på vad det var...
Kan vara så att Volvo med sina Boschgrejer är lite sviktande i kvalitet....