Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: sön 29 apr 2012, 21:57:22
Okej tack för svaren, då får de bli 3" DP i framtiden, och ev ett grenrör också
.
Dock älskar jag mitt avgas, 1000 gånger snyggare än dubbla avgas på turbon enligt mig, men smaken är som..
.
Dock till en tråkighet, igår när bilen stod på tomgång så tändes motorlampan och den började gå oroligt.
Jag tog en liten provtur, den blöddrade/misstände och rök kolsvart. Inte lite som jag talat om tidigare efter motortvätten utan nu rök det som en påställd Volvo D24 ungefär.
Åkte till garaget och skruvade ur stiften, kolsvarta så klart.
Drog till Mekonomen idag och köpte nya stift, satte i dem och då startar inte bilen alls!
Efter några start försök så tog jag ur stiften igen.
Stiften i Cylinder 1 och 4 såg helt nya ut fortfarande, medans de i Cylinder 2 och 3 var kolsvarta och stank bensin.
Jag började med att kolla gnistan på Cyl 4 då den var enklast att komma åt, där hade jag ingen gnista (prövade både med nya stiftet och det gamla). Efter det kollade jag Cyl 3 och där HAR jag gnista!
Jag testade då att skifta tändkablarna helt mellan dessa cylindrar, hade fortfarande ingen gnista på 4an då .
Vad tror ni det här kan va för fel? Bör väl vara fördelare/rotor? Jag har ju ingen erfarenhet av det här då jag bara skruvat Saab förut och i dom är det ju som bekant Tändkasset.
Innan jag kollade gnistan trodde jag de kunde vara fel på spridarrelät så att den bara gav soppa på två cylindrar, men de klickar i det och verkar mata på bra med soppa så de har jag uteslutit helt nu.
Tänkte plocka av fördelaren och de på tisdag när jag är ledig och kika över det, hur ser man om den är trasig?
Samma fråga på rotorn, hur ser man de?
Om det är här felet är, vad för prylar bör jag satsa på? Strikt Toyota original eller finns de bra grejer på Ebay?
Jätte tacksam för svar och tips

Dock älskar jag mitt avgas, 1000 gånger snyggare än dubbla avgas på turbon enligt mig, men smaken är som..

Dock till en tråkighet, igår när bilen stod på tomgång så tändes motorlampan och den började gå oroligt.
Jag tog en liten provtur, den blöddrade/misstände och rök kolsvart. Inte lite som jag talat om tidigare efter motortvätten utan nu rök det som en påställd Volvo D24 ungefär.
Åkte till garaget och skruvade ur stiften, kolsvarta så klart.
Drog till Mekonomen idag och köpte nya stift, satte i dem och då startar inte bilen alls!
Efter några start försök så tog jag ur stiften igen.
Stiften i Cylinder 1 och 4 såg helt nya ut fortfarande, medans de i Cylinder 2 och 3 var kolsvarta och stank bensin.
Jag började med att kolla gnistan på Cyl 4 då den var enklast att komma åt, där hade jag ingen gnista (prövade både med nya stiftet och det gamla). Efter det kollade jag Cyl 3 och där HAR jag gnista!
Jag testade då att skifta tändkablarna helt mellan dessa cylindrar, hade fortfarande ingen gnista på 4an då .
Vad tror ni det här kan va för fel? Bör väl vara fördelare/rotor? Jag har ju ingen erfarenhet av det här då jag bara skruvat Saab förut och i dom är det ju som bekant Tändkasset.
Innan jag kollade gnistan trodde jag de kunde vara fel på spridarrelät så att den bara gav soppa på två cylindrar, men de klickar i det och verkar mata på bra med soppa så de har jag uteslutit helt nu.
Tänkte plocka av fördelaren och de på tisdag när jag är ledig och kika över det, hur ser man om den är trasig?
Samma fråga på rotorn, hur ser man de?
Om det är här felet är, vad för prylar bör jag satsa på? Strikt Toyota original eller finns de bra grejer på Ebay?
Jätte tacksam för svar och tips
