Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Två röster föll på svart och så blev det.
Slipade ner den igår, grundade och lackade. Så nu är den svart som synden!
mina silikonslangar anländer under dagen så det kanske rent av blir att jag skruvar ihop den. trots att ja har endel annat inplanerat...
Slipade ner den igår, grundade och lackade. Så nu är den svart som synden!
mina silikonslangar anländer under dagen så det kanske rent av blir att jag skruvar ihop den. trots att ja har endel annat inplanerat...
-
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Tycker du kan skruva ihop den och komma ner till hugoträffen i Karlskrona imorgon 
En välgörenhet/insamlingsträff för att samla pengar till forskning kring den dödliga sjukdomen EB som lilla Hugo har. Mer info finns på www.hugoträffen.se

En välgörenhet/insamlingsträff för att samla pengar till forskning kring den dödliga sjukdomen EB som lilla Hugo har. Mer info finns på www.hugoträffen.se
- MrNize
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
Gött å höra att det blev svart.
Mina svarta slangar kommer oxå snart...

-
Mycke hedervärt evenemang som jag tyvärr inte kan närvara vidRastaman skrev:Tycker du kan skruva ihop den och komma ner till hugoträffen i Karlskrona imorgon
En välgörenhet/insamlingsträff för att samla
pengar till forskning kring den dödliga sjukdomen EB som lilla Hugo har. Mer info finns på http://www.hugoträffen.se

Hoppas det blir en riktigt bra insamling och uppslutning!
-
Ja, När man väl börjat lacka svart är de svårt att sluta.. Stod igår och kikade ner i motorrummet och funderade på vad mer ja kunde lacka =)MrNize skrev:Gött å höra att det blev svart.![]()
konstaterade att kompressorhuset och insuget kommer få fortsätta vara alufärgat.
Medans ventilkåpan ligger ruggigt pyrt till.. Den är så sliten i lacken som den är. Så den behöver sig en uppfräshning!
- MrNize
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
Min ventilkåpa är just nu blanksvart å klarlackad. Sjukt mycket snyggare än sliten alu...Toyspeed skrev:Ja, När man väl börjat lacka svart är de svårt att sluta.. Stod igår och kikade ner i motorrummet och funderade på vad mer ja kunde lacka =)MrNize skrev:Gött å höra att det blev svart.![]()
konstaterade att kompressorhuset och insuget kommer få fortsätta vara alufärgat.
Medans ventilkåpan ligger ruggigt pyrt till.. Den är så sliten i lacken som den är. Så den behöver sig en uppfräshning!

Sen så fick sig även oljetråget smaka på lacksprutan så den är oxå blanksvart å klarlackad.....

- martenheller
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
Jag får ursäkta att jag inte kommenterat men har haft fullt upp med min bil och letande av allt på google hela veckan
.
Svarta rör och slangar kommer bli riktigt fett. Själv kör jag vita tryckrör och röda slangar, men de följs ju upp med det temat på hela min bil
.
Kommer du köra på Gatebil? Om allt lirar för mig nu ska jag iaf dit, och de blir väl kanske några varv också! Vore skoj att ses och tjöta Mr2!
Finns säkert längre bak i tråden, men hur ser ditt chassie ut? Lika uppdaterat som maskin
?

Svarta rör och slangar kommer bli riktigt fett. Själv kör jag vita tryckrör och röda slangar, men de följs ju upp med det temat på hela min bil

Kommer du köra på Gatebil? Om allt lirar för mig nu ska jag iaf dit, och de blir väl kanske några varv också! Vore skoj att ses och tjöta Mr2!
Finns säkert längre bak i tråden, men hur ser ditt chassie ut? Lika uppdaterat som maskin

-
Näe. Chassit är dessvärre inte lika uppdaterat som maskin..
Men det är väl de som ligger på listan! =)
Det sitter TEIN´s SS coilovers på den, Sen är där original bussningar och krängningshämmare.
Jag HAR dock ett komplett kitt med poly bussningar som ligger i garaget och väntar på att bli installerade. De har dock aldrig blivit av. Lär nog inte bli gjort till Gatebil heller dessvärre även om de vore en väldigt bra arbetsorder att ta på sig =)
Skulle nog göra enorm skillnad.
Sen sitter det uppgraderade bromsar på det sitter 8kolvs ok och om ja minns rätt 380x32mm skivor fram
sedan sitter det 6kolvs ok bak och 356x32mm skivor.
Så bussningar och krängningshämmare vore fint. Sen är det väl inte så mycket mer man kan göra utan att börja ge sig på karossen. Ska installera en bromsvåg också så jag kan justera bromsverkan fram och bak från kupen också.
Men det är väl de som ligger på listan! =)
Det sitter TEIN´s SS coilovers på den, Sen är där original bussningar och krängningshämmare.
Jag HAR dock ett komplett kitt med poly bussningar som ligger i garaget och väntar på att bli installerade. De har dock aldrig blivit av. Lär nog inte bli gjort till Gatebil heller dessvärre även om de vore en väldigt bra arbetsorder att ta på sig =)
Skulle nog göra enorm skillnad.
Sen sitter det uppgraderade bromsar på det sitter 8kolvs ok och om ja minns rätt 380x32mm skivor fram
sedan sitter det 6kolvs ok bak och 356x32mm skivor.
Så bussningar och krängningshämmare vore fint. Sen är det väl inte så mycket mer man kan göra utan att börja ge sig på karossen. Ska installera en bromsvåg också så jag kan justera bromsverkan fram och bak från kupen också.
-
Var i garaget igår och började sätta ihop allt igen. Kommer bli riktigt bra tror ja!
Dock precis när ja hade börjat så kom ja på... SLANGKLÄMMOR...
ja behöver ju några 4" slangklämmor till. Så de blev till att istället ivrigt heja på polaren som förbereder sin BMW för lack och invänta att affärerna öppnar idag så ja kan fortsätta ikväll!
ja behöver ju några 4" slangklämmor till. Så de blev till att istället ivrigt heja på polaren som förbereder sin BMW för lack och invänta att affärerna öppnar idag så ja kan fortsätta ikväll!
-
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Kontaktperson: Johan
Slangklämmor är alltid bra och ha ett antal liggandes! då det ibland behövs! hoppas allt fortsätter i bra takt för digToyspeed skrev:Var i garaget igår och började sätta ihop allt igen. Kommer bli riktigt bra tror ja!

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing