Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Menar du (srylul) att det bara var skräp, eller?
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Då har jag då fått vantarna på det så kallade "chipet". För mig som helt helt ovan mekare (tycker det är betydligt roligare att köra och då helst problemfritt) så verkar detta något suspekt. Att göra ingrepp i sensorer och medvetet eventuellt få kontroll-lampor att lysa som "borde" sluta lysa efter ett par dagars körning helt enligt installationsmanualen är nog i dummaste laget att ge sig på. Men om du (srylul) gjort installationen så får du gärna berätta om hur det gick!
-
- Inlägg: 1087
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 06:50:03
- Bilmodell: Corolla -73
- Årsmodell: 1973
- PostOrt: Luleå
- Land (Country): Sweden
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Jag har inte testat och kommer nog inte att göra det heller. Iaf inte nu.
För alla som undrar innehöll brevet ett motstånd och en riktig beskrivning på hur detta RacingChip ska anslutas.
Ta lös kontakten till IAT, alltså insugslufttempmätaren, och tryck fast motståndet i kontakten. Klart.
Det man gör är alltså att inte låta ECU:n ta korrekt hänsyn till temperaturen på insugsluften.
Bättre gasrespons, mer hästar och lägre soppaförbrukning blir resultatet. Säger säljaren i brevet och skrattar säkert högt.
Borde kanske skriva om detta i min ebay-tråd? Nä, det ingår nog i alla sorters köp att undvika att bli blåst. Samtidigt tycker jag att denna säljare bifogat en bra beskrivning för installationen och lagt lite krympslang över motståndet, så han är värd dom småpengar jag ville offra för detta köp.
För alla som undrar innehöll brevet ett motstånd och en riktig beskrivning på hur detta RacingChip ska anslutas.
Ta lös kontakten till IAT, alltså insugslufttempmätaren, och tryck fast motståndet i kontakten. Klart.
Det man gör är alltså att inte låta ECU:n ta korrekt hänsyn till temperaturen på insugsluften.
Bättre gasrespons, mer hästar och lägre soppaförbrukning blir resultatet. Säger säljaren i brevet och skrattar säkert högt.
Borde kanske skriva om detta i min ebay-tråd? Nä, det ingår nog i alla sorters köp att undvika att bli blåst. Samtidigt tycker jag att denna säljare bifogat en bra beskrivning för installationen och lagt lite krympslang över motståndet, så han är värd dom småpengar jag ville offra för detta köp.

Projekt: Corolla -73 Ke20 med Saab B234L
-
- Inlägg: 185
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 00:44:40
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Helsingborg
- Land (Country): Sweden
- Ort: Helsingborg
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Nej men va fan, låt oss få se de 40 extra hästarna nu!
Tobias Rådenholt
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.
Toyota MR2 - Snart med turbo-3SGE
Mercedes SLK 200 -06
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Är som tidigare skrivet ingen mekare men jag tror iaf inte att hästarna ska synas eller också så fattas någon sida i min installationsanvisning 

- Dale
- Siteadmin
- Inlägg: 3710
- Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Älvdalen
- Land (Country): Sverige
- Ort: Älvdalen
- Kontakt:
Re: Trimchipning MR2 Spyder anno 2000
Hitta en sida med billiga boxar och vad dom innehåller. Se http://obd.ec.cz/PowerBox/ 

Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden
This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]