Sida 22 av 34

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 07:08:43
av Hansen
martenheller skrev:Ja så vitt jag vet är de original.
Kanske lika bra att beställa tändspole och tändkablar :).
Är de org man ska satsa på eller finns de andra bra/vettiga?
Det är bättre du sätter dit en typ MSD blaster 2 spole tror inte dom är så farligt dyr häller. :)

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 10:36:28
av KACE80
Satsa helt klart på originaltänddelar till din MR2 :thumbup:
Har bara hört bra grejer om originaldelar till tändsystemet på gen2 och gen3, har däremot hört mycket problem med folk
som tror sig köpa bättre/dyrare eftermarknadsdelar och de har fått ordentligt med problem.

Anton

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 11:07:10
av Toyspeed
Jag är lite av en annan åsikt.
Ja hade rätt ordentliga tändproblem när det började bli lite mos i grejerna.

Så jag kör original rotor och fördelare, Sen kör ja ett MSD steg, och en MSD spole. och sen 8,5mm MSD kablar
Det har funkat otroligt bra hitintills.

Dock kommer ja sälja mina kablar, steg och spole när jag får mitt Apexi sålt.
Då kommer ja köra V.A.G spolar direkt från det nya styrsystemet.

ps, Köper du Apexit så slänger ja med MSD grejerna till ett riktigt bra pris. ;)

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 11:39:33
av Hansen
KACE80 skrev:Satsa helt klart på originaltänddelar till din MR2 :thumbup:
Har bara hört bra grejer om originaldelar till tändsystemet på gen2 och gen3, har däremot hört mycket problem med folk
som tror sig köpa bättre/dyrare eftermarknadsdelar och de har fått ordentligt med problem.

Anton
original tändspole är inte så bra om man ska ha lite mera ladd, då är det mycket bättre å köra med en msd tändspole som klarar av när laddet höjs. Men dom andra tänd delarna är bra original :)

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 16:22:48
av KACE80
Toyspeed skrev:Jag är lite av en annan åsikt.
Ja hade rätt ordentliga tändproblem när det började bli lite mos i grejerna.

Så jag kör original rotor och fördelare, Sen kör ja ett MSD steg, och en MSD spole. och sen 8,5mm MSD kablar
Det har funkat otroligt bra hitintills.

Dock kommer ja sälja mina kablar, steg och spole när jag får mitt Apexi sålt.
Då kommer ja köra V.A.G spolar direkt från det nya styrsystemet.

ps, Köper du Apexit så slänger ja med MSD grejerna till ett riktigt bra pris. ;)

Men nu kan man inte jämföra din MR2 med de flesta andra hehe ;)
Jag pratar om upp till max 400hk, dock var det något nytt för mig med tändspolen som jag aldrig hört om innan tackar Toyspeed och Hansen :thumbup:

Ante

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 16:56:29
av Toyspeed
Nej, de är väl förvisso sant. Men min spole gav upp vid exakt 376hk =)
För de skedde nämligen i bänken under mappning.

Dom jag har nu verkar hänga med precis dit ja är nu. Det går säkert att kringgå lite till.
Men vill ja få ut mer pulver är de nog dags att byta!

Så jag rekommenderar att om du har tänkt att trimma vidare så ska du söka dig lite utanför originalgrejerna här.

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 21:00:28
av martenheller
Hur uppträder bilen när tändspolen ger upp då?
Kan den fortfarande ge gnista på alla 4 på t.ex tomgång och låga varv, för att sedan inte "orka med" på högre varv och mer belastning?

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 21:44:52
av Toyspeed
Japp. precis så beter den sig.
Den kan säkert lämna in HELT också. Men så betedde den sig för mig

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tis 29 maj 2012, 22:08:13
av martenheller
Då gissar jag fan på att de är den trotts allt.
Polaren knegar på skroten, de hade 2st till Celica turbo gen3, han skulle ta med så jag kan pröva iaf.
Känns surt att beställa ifall de inte är den som jävlas :).

Men de bör väl vara samma på Celican va?

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: ons 30 maj 2012, 23:17:04
av martenheller
Tändspole gjorde ingen skillnad, var för visso fel nr på den men alla anslutningar passade och den startade, men gick likadant..

Är de vanligt att Tändlägesgivaren kukar ur, och isåfall ska den ge felkod? Vart sitter den?