Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- MrNize
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Kul att det börjar att lösa sig.
Om det är tändspolen så har jag en flong ny dock till gen2 men kanske är samma.
Om det är tändspolen så har jag en flong ny dock till gen2 men kanske är samma.
-
- Bilmodell: Mr2 Turbo
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Ronneby
- Land (Country): Sverige
Är tyvärr inte samma gen 2 och 3. Skiljer på elkontakten.
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas
«Mvh : Daniel.Svensson ©
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas
«Mvh : Daniel.Svensson ©
- martenheller
- Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Hällekis
Det mesta tyder på att de är en spridare som gått på lunch.
Fick hjälp att felsöka av en kompis som är gammal Toyotamek och allt tyder på de
.
Zerocool här på forumet har skickat 4st original till mig som förhoppningsvis trillar ner i brevlådan imorgon eller på tisdag
.
Fick hjälp att felsöka av en kompis som är gammal Toyotamek och allt tyder på de

Zerocool här på forumet har skickat 4st original till mig som förhoppningsvis trillar ner i brevlådan imorgon eller på tisdag

-
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
Aha.
Men, låter lite konstigt ändå. Borde du inte hört om den bara gick på 3 burkar?
och sen samtidigt så borde de inte bli nått varvstopp på 3000 bara för den.
men de vore ju verkligen kanon om de va ett så "enkelt" fel =)
bara att hoppas nu då!
Men, låter lite konstigt ändå. Borde du inte hört om den bara gick på 3 burkar?
och sen samtidigt så borde de inte bli nått varvstopp på 3000 bara för den.
men de vore ju verkligen kanon om de va ett så "enkelt" fel =)
bara att hoppas nu då!
- martenheller
Jo man borde ju hört de men å andra sidan är de ju inte lätt att reagera över de i limphome känns de som.
Spridarna bör komma imorgon, då kan man snart utesluta de också ifall de inte hjälper.
Han som felsökte åt mig skickade sms nyss om att de kunde varit överslag i tändkabeln till cyl1 med, men börjar med spridarna då jag rivit allt för att byta så, har ett par original beg tändkablar ligger och testa med sen i värsta fall.
Annars har jag inte gjort mkt, justerat fästet för avgassystemet lite så det inge ligger emot org dragöggla på vänster sida då de enligt kompisen som felsökte kunde räcka med vibrationer därifrån för att knacksensorn ska ge utslag.
Hoppas få spridarna imorgon, och att de är där felet är + att jag kan få tändningen justerad så att jag kan ha bilen till Mantorp på lördag!
Hinner jag dessutom fixa r-däck och trailer blir det allt några varv på banan!!
Spridarna bör komma imorgon, då kan man snart utesluta de också ifall de inte hjälper.
Han som felsökte åt mig skickade sms nyss om att de kunde varit överslag i tändkabeln till cyl1 med, men börjar med spridarna då jag rivit allt för att byta så, har ett par original beg tändkablar ligger och testa med sen i värsta fall.
Annars har jag inte gjort mkt, justerat fästet för avgassystemet lite så det inge ligger emot org dragöggla på vänster sida då de enligt kompisen som felsökte kunde räcka med vibrationer därifrån för att knacksensorn ska ge utslag.
Hoppas få spridarna imorgon, och att de är där felet är + att jag kan få tändningen justerad så att jag kan ha bilen till Mantorp på lördag!
Hinner jag dessutom fixa r-däck och trailer blir det allt några varv på banan!!
-
Låt oss hoppas att lösningen på ditt problem är just spridarna då!
Vore kul att se dig uppe på mantorp med bilen.
Det där med knacksensorn låter lite märkligt.. Ja har ett jävla skrammel i min bil. Och jag får inga utslag på knacksensorn för de.
Så det vettifan om ja tror riktigt på.
Vore kul att se dig uppe på mantorp med bilen.
Det där med knacksensorn låter lite märkligt.. Ja har ett jävla skrammel i min bil. Och jag får inga utslag på knacksensorn för de.
Så det vettifan om ja tror riktigt på.
-
Hallå??? update här tack!
- martenheller
Ja de har varit lite snålt med uppdatering här men kan köra en liten resumé.
Fick som sagt hjälp att felsöka av en kompis som knegat på Toyota och som byggt en hel del balla bilar.
Vi såg över tändningen, och han har ställt den och hans omdömme är att de inte är något fel på tändsidan, ändå tänder de inte på 1ans cylinder.
Testade byta spridare, inget skillnad.
Vi misstänker nu att det antingen är kabelbrott fram till spridaren, alternativt boxen som gett sig - eller att bränsletrycket är för lågt (trasig BTR?)
Vi kommer mäta strömmen till att börja med, leder inte det någon vart så mäter vi bränsletrycket (de gör vi väl oavsett iof).
Senast när jag startade bilen gick den på alla fyra burkar dock, men efter ett taq kom ett knäppande ifrån Bränslepumpsrelät, då tappade den 1ans cylinder snabbt för att sedan gå på alla fyra igen. Knäppandet upprepades ett par gånger och till slut tappade den 1an, så en fundering är att det är det relät som krånglar.
Vad tror ni om detta?
Visar de sig vara boxen som gått på lunch så behöver nog inte Toyspeed leta spec länge efter en ny ägare till Apexin
.
Fick som sagt hjälp att felsöka av en kompis som knegat på Toyota och som byggt en hel del balla bilar.
Vi såg över tändningen, och han har ställt den och hans omdömme är att de inte är något fel på tändsidan, ändå tänder de inte på 1ans cylinder.
Testade byta spridare, inget skillnad.
Vi misstänker nu att det antingen är kabelbrott fram till spridaren, alternativt boxen som gett sig - eller att bränsletrycket är för lågt (trasig BTR?)
Vi kommer mäta strömmen till att börja med, leder inte det någon vart så mäter vi bränsletrycket (de gör vi väl oavsett iof).
Senast när jag startade bilen gick den på alla fyra burkar dock, men efter ett taq kom ett knäppande ifrån Bränslepumpsrelät, då tappade den 1ans cylinder snabbt för att sedan gå på alla fyra igen. Knäppandet upprepades ett par gånger och till slut tappade den 1an, så en fundering är att det är det relät som krånglar.
Vad tror ni om detta?
Visar de sig vara boxen som gått på lunch så behöver nog inte Toyspeed leta spec länge efter en ny ägare till Apexin

-
Alltså. Jag tror verkligen inte att de är boxen..
Och är de BTR´n som din polare snackade om. Varför skulle den då tappa gnista på 1:ans burk? Verkar orimligt.
Lika så om de är bränslepumpsrelät. Det har ju heller inget att göra med om du får gnista på 1.ans burk.
Och skulle bränslerelät ge sig. Ja då dör HELA bilen, inte bara en cylinder.
Det ligger nån byracka begraven här..
har du kollat om du får nån gnista på 1:ans cylinder om du plockar ur stiftet?
Om du får gnista där, Får du bränsle in i cylindern?
Om du inte får bränsle in i cylindern. har du kollat så spridaren slår till över huvudtaget?
Om inte spridaren slår till. har du kollat så den får signal fram i kabeln?
Om du inte har signal fram till kabeln. har du kollat så de KOMMER signal ut från boxen.
Förresten. har du kollat så de inte är nått motstånd till den spridaren som är bränt?
/ johan
Och är de BTR´n som din polare snackade om. Varför skulle den då tappa gnista på 1:ans burk? Verkar orimligt.
Lika så om de är bränslepumpsrelät. Det har ju heller inget att göra med om du får gnista på 1.ans burk.
Och skulle bränslerelät ge sig. Ja då dör HELA bilen, inte bara en cylinder.
Det ligger nån byracka begraven här..
har du kollat om du får nån gnista på 1:ans cylinder om du plockar ur stiftet?
Om du får gnista där, Får du bränsle in i cylindern?
Om du inte får bränsle in i cylindern. har du kollat så spridaren slår till över huvudtaget?
Om inte spridaren slår till. har du kollat så den får signal fram i kabeln?
Om du inte har signal fram till kabeln. har du kollat så de KOMMER signal ut från boxen.
Förresten. har du kollat så de inte är nått motstånd till den spridaren som är bränt?
/ johan
- martenheller
Gnista finns de, har tagit ur stiftet och kollat.
Det är i precis den ordningen du säger som vi kommer felsöka nu, för att se varför (om) det inte kommer fram något bränsle.
Glömde även nämna att kompressionen är kollad och den ligger fint på alla burkar.
Det är i precis den ordningen du säger som vi kommer felsöka nu, för att se varför (om) det inte kommer fram något bränsle.
Glömde även nämna att kompressionen är kollad och den ligger fint på alla burkar.