Sida 26 av 34
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: mån 25 jun 2012, 14:16:40
av Toyspeed
Okej, Så du har alltså gnista. Det är bra. Då kan du utesluta tändsidan och fokusera på bränsle.
Jag har hur som en Gen2 rail, inkl spridare och regulator som ligger i standby. Dock skiljer väl de sig från din gen3:a?
jag har även en original box som ligger. Men även här skiljer den ju sig från din Gen3:a
Men om stiften och kolven är torra i den burken så är du ju ganska nära lösningen.
Spridaren har du ju provat att byta utan någon skillnad. Så då är de ju antingen kontakten, kablarna, motståndet (om de sitter nått sådant på dessa) eller stiften in i boxen eller boxen.
Men troligt att de är kontakten eller kablarna (motståndet)
Lycka till! De där löser du idag
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: mån 25 jun 2012, 18:25:12
av MrNize
Jag hade problem en gång med att bilen dog å då var det bränslepumps motståndet. Det som gör att under ett visst varv kan vara 3000rpm så går pumpen bara på halvfart. Ditt problem kan ju vara samma fast ditt har gått sönder på högvarvs sidan. Testa att brygga soppa pumpen i diagnosutaget å se om den funkar.
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: tis 26 jun 2012, 09:09:54
av Toyspeed
Hur gick det?
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: ons 27 jun 2012, 22:27:24
av martenheller
Någon som har en 3sgte Gen3 JDM ECU liggandes?
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: tor 28 jun 2012, 08:49:35
av Ante33
Hade ett liknande problem med min mr2 tidigare då jag varken hade gnista och soppa och styrboxen verkade vara sten död, men det visade sig att det var glappt i vissa kablar bak till styrboxen, så efter lite ny dragningar av kablar så fungerade allt igen

men kan ju vara styrboxen som har strejkat, men hoppas det löser sig för dig nu. mvh Ante
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: ons 11 jul 2012, 23:12:29
av martenheller
Ni får ursäkta att de varit tyst och inga uppdateringar här, men nu är Mårten glad
Efter mkt felsökande konstaterade vi att enda sista utvägen är nog fan boxen.
Letade lite snabbt här och hittade ingen till salu så beställde en på ebay (dök dock upp två st här efter jag beställt, lite oturligt).
Så efter ca 10 dagars väntan fick jag boxen i måndags.
Skruvade ner den, startade bilen och YEES! Den tappade inte ettans cylinder efter någon minut som den gjort förut!
Skyndade mig att skruva i lite inredning osv som jag tagit ur då vi rensade ur lite japanskthemma fix med kablar till b.la turbotimer, mätare osv som ska dras nytt.
Åkte ut och körde, njöt 2-3 mil innan jag ställde in den igen. Den funkar

.
Men vågade inte ta ut något i förskott, så var ute och åkte 20 mil (med max 1.5 mil till garaget, folk måste trott jag var dum i huvudet

) igår för att se så allt lirade, och de gör de!
Och idag har jag varit på bilutställning 6 mil enkel resa hemifrån, och jag njuter som fan av att åka Mr2

.
Nu är Mårten glad, och sugen på bankörning

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: ons 11 jul 2012, 23:15:50
av Rastaman
Grattis till att allt funkar!
Bara att släppa ut den på bana nu så den får bekänna färg på allvar

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: ons 11 jul 2012, 23:18:11
av MrNize
Fan va gött att det löste sig.
Är en underbara känsla när man hittar felet.
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: ons 11 jul 2012, 23:38:54
av martenheller
Tack ska ni ha

.
Ja helt jävla underart

.
Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95
Postat: tor 12 jul 2012, 10:22:45
av nsa
gratulerar, måste kännas helt underbart