Sida 28 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 02 jul 2012, 22:04:55
av KACE80
Toyspeed skrev:KACE80 skrev:Jäklar vilka enorma jäkla siffror, en MR2 med över 400hk går ju knappt att köra och dessa effekter är för mig totalt häpnande
Min MR2 med ca 250-260 motor hk är på gränsen för min smak
Anton
Ärligt talat så är faktiskt bilen förvånansvärt snäll att köra. Och de har jag väl förmodligen Jonas att tacka väldigt mycket för. Tror du skulle bli förvånad hur pass odramatiskt den beter sig
Du får ta med mig på en lugn runda om man träffas nu i sommar, dock inte säkert att man vågar sätta sig jämte
Jag har aldrig varit med om något mer brutalt i en bil än den gången för 2 år tillbaks då Cyrix tog med mig ut på en chockerande runda i hans 450hk bil
Anton
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 02 jul 2012, 22:10:52
av Dale
Usch så ni skruvar.

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 02 jul 2012, 22:55:31
av martenheller
611 hk på hjulen.
Lycka till

.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 02 jul 2012, 23:18:47
av Toyspeed
Tack ska ni ha!
Ska bli riktigt kul att se vad den kan prestera i bänken.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 03 jul 2012, 23:28:52
av Toyspeed
Bilen står redo, Imorgon får den bekänna färg!
Ska bli riktigt intressant och se vad den levererar för effekt. Och vad vi kan skruva fram.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 04 jul 2012, 06:55:36
av Rastaman
Lycka till imorgon! Både effektmässigt och att ni hittar problemet i vänstersvängar.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 04 jul 2012, 07:41:06
av Proberas
591whp 691nm

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 04 jul 2012, 11:09:06
av Toyspeed
Någon som känner till vilken som är den mest motorstarka MR2:an i Europa?
Kikade lite på Imoc där låg den högsta på 587whp. dvs ca 650hk i maskin.
Vilka finns de mer?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 04 jul 2012, 13:19:07
av Proberas
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 04 jul 2012, 21:56:19
av Toyspeed
Då så. Bänkning genomförd!
Och jag måste säga att jag faktiskt är lite förvånad över resultatet..
Vi körde först ett pull när bilen precis va varm på 1,5bars ladd för att se lite hur den betedde sig i bänken. Om den ville kränga eller om den gick stabilt och fint. Och det va inga problem alls.
Vi körde bara till 7000varv dessutom. Och döm av min förvåning när effekten visade 574whp 643hp i motorn..
Vi körde sen ett par pull utan effektmätning för att se så lambda låg rätt även på lite högre ladd. Och de såg mycket bra ut.
Däremot har ja nått krångel med min laddtryckstyrning. Ja får väldiga svängningar i laddtrycket.
När laddet når utsatt bar, dvs 2.0bar. Så börjar de svaja som tusan. De går upp och ner mellan 2,0 till 1,8 hela vägen till varvstopp. Vi ska mixtra vidare med dutyn. Men jag är VÄLDIGT nöjd med effekten.
På 2bars mappen så lämnade bilen 761hp i motorn beräknat på 11% drivlineförlust.
dvs 669whp. Får vi ordning på svajet i laddtrycksstyrningen så finns de garanterat en hel del till att hämta!
Hela bänkningen va VÄLDIGT odramatisk. Och vi behövde inte fixa med nånting på hela kvällen mer än via datorn.
Så nu ska ja ta mig en liten whiskey, och suga på detta
