Sida 4 av 4

Re: Kostnad för byte av topplockspackning på RAV4

Postat: mån 09 jul 2012, 21:17:49
av sid
The saga continues...

EGR-ventilen utbytt. Packar in familjen och semestergrejerna för att bege oss till landet. Den här gången kommer vi säkert 3 mil, så nån förbättring kan man kanske se det som. :lol: :(

Sist jag lämnade in den hittade de en ny felkod:
P0400
Det var antagligen den felkoden som fick dem att byta ut EGR-ventilen.

Något måste fasiken ha gått fel vid motorbytet. Det är för mycket av en slump att något nytt skulle uppstå på vägen hem från motorbytet. Någon som har några idéer? I och med motorbytet så kanske mjukvaran måste uppgraderas. Motorn kanske ger ifrån sig andra värden än den gamla eller dylikt.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/sid

Re: Kostnad för byte av topplockspackning på RAV4

Postat: fre 24 aug 2012, 19:15:39
av Vossen
Har bytt ett par shortblock och ett par topploclspackningar på dessa dieslar både på rav4 och på avensis och dom e precis som partyboy säger rena döden att skrúva med angånde knackljudet som du hör kan vara en spridare som e kass

När dom plockade bort dom första gången så brukar dom sitta som satan då kan dom skadas när dom våldas loss

Sedan är det viktigt att man sätter tillbaka dom på rätt plats dvs spridare 1 på cyl 1 osv eftersom varje spridare har ett nr som är inskrivet i ecu:n