Sida 33 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: fre 13 jul 2012, 15:08:08
av MrNize
ska du beställa där ifrån så är jag gärna på. Behöver ett bustningskit.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: lör 14 jul 2012, 10:51:22
av Toyspeed
Det är inte alls omöjligt att de blir en beställning därifrån faktiskt.
Dock blir de inte förens till hösten i såfall.
Jag ska sätta ihop en investeringslista vad som behövs först och främst
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: lör 14 jul 2012, 18:10:12
av MrNize
Hösten blir bra. Denna sommaren är ren inkörnings period...

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: lör 14 jul 2012, 21:04:00
av sleeper
Satse på at du skjønner norsk...
Men et tips hvis du skal bruke bilen til time attack, er at du må bygge om veivhusventilasjonene en god del.
3\5sgte har et stort problem med at olja ikke renner ned fra toppen ved høyt turtall og hard belastning, ( spessielt 2 gen) Så du vil ende opp med og blåse ut MASSE olje fra toppdekselet.
( har hatt det problemet selv med min 9 sec st165 ved banekjørning. ( løsningen for meg var og lage en an-20 ventilasjon fra bunnpanne og opp i nedre del av bunnpanne ( olje renner tilbake i bunnpanne)) passer perfekt med en moroso panne.
Siden all olje fra ventilasjon renner tilbake i bunnpanne med dette oppsettet har jeg også montert pcv ventil systemet fra 3 gen. for å prøve og få vekk etanol damp fra olja.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: lör 14 jul 2012, 23:56:03
av Toyspeed
Hum.. Fattar det mesta..
Kanske lite trött nu iofs, Så ska läsa imon igen.
Men de där med att oljan inte rinner ner från toppen riktigt har ja läst om innan. Och de är nog något ja måste titta över.
Tack för ditt inlägg! Mer sånt!
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 15 jul 2012, 07:29:44
av MrNize
Det problemet har jag på min gen2 motor. Löste det med att göra en vevhusventilation till och svetsade igen dom små hålen i spenarna som går ner från ventilkåpan. Nu får jag jätte lite olja i oilcatchtanken. Men för att lösa den så håller jag på att dra en slang från botten till oljereturen.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 15 jul 2012, 09:35:46
av Proberas
Jag har bara ett öppet filter på ventilationen och har aldrig haft några problem...
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 15 jul 2012, 09:43:08
av Toyspeed
sleeper skrev:Satse på at du skjønner norsk...
Men et tips hvis du skal bruke bilen til time attack, er at du må bygge om veivhusventilasjonene en god del.
3\5sgte har et stort problem med at olja ikke renner ned fra toppen ved høyt turtall og hard belastning, ( spessielt 2 gen) Så du vil ende opp med og blåse ut MASSE olje fra toppdekselet.
( har hatt det problemet selv med min 9 sec st165 ved banekjørning. ( løsningen for meg var og lage en an-20 ventilasjon fra bunnpanne og opp i nedre del av bunnpanne ( olje renner tilbake i bunnpanne)) passer perfekt med en moroso panne.
Siden all olje fra ventilasjon renner tilbake i bunnpanne med dette oppsettet har jeg også montert pcv ventil systemet fra 3 gen. for å prøve og få vekk etanol damp fra olja.
Nu ska vi se... "( løsningen for meg var og lage en an-20 ventilasjon fra bunnpanne og opp i nedre del av bunnpanne"
Där hänger jag inte mer riktigt? Har du några bilder på din bil så man kan se hur du löst det?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 15 jul 2012, 09:47:35
av Toyspeed
MrNize skrev:Det problemet har jag på min gen2 motor. Löste det med att göra en vevhusventilation till och svetsade igen dom små hålen i spenarna som går ner från ventilkåpan. Nu får jag jätte lite olja i oilcatchtanken. Men för att lösa den så håller jag på att dra en slang från botten till oljereturen.
Ja, jag har noterat att de är rätt bra drag i min enda och original vevhusvent. Och har sett att andra har byggt om de där.
Så de är nog ingen dum lösning att slita bort ventilkåpan och hitta på nånting där.
Jag har 2st AN12 kopplingar som ligger och skräpar. Vad tror ni, Räcker det att sätta en sådan i var ände av ventilkåpan och sen dra dom till en catchtank?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 15 jul 2012, 10:24:06
av MrNize
Toyspeed skrev:MrNize skrev:Det problemet har jag på min gen2 motor. Löste det med att göra en vevhusventilation till och svetsade igen dom små hålen i spenarna som går ner från ventilkåpan. Nu får jag jätte lite olja i oilcatchtanken. Men för att lösa den så håller jag på att dra en slang från botten till oljereturen.
Ja, jag har noterat att de är rätt bra drag i min enda och original vevhusvent. Och har sett att andra har byggt om de där.
Så de är nog ingen dum lösning att slita bort ventilkåpan och hitta på nånting där.
Jag har 2st AN12 kopplingar som ligger och skräpar. Vad tror ni, Räcker det att sätta en sådan i var ände av ventilkåpan och sen dra dom till en catchtank?
tror jag fixar biffen... jag har kört 30 hårda mil nu å det är typ 1cl olja i catchtanken men till vintern så leder jag ner cathtanken till oljetråget så behöver man inte bry sig om den...