Sida 47 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 03 feb 2014, 19:50:18
av Showiit
Haha va bra;) förstått de lite som att dom ville utveckla ett styrsystem som hade allt och lite till men ändå va så lätt så vilken idiot som helst skulle förstå sej på de;) och de verkar dom ju lyckats me då:)!! Om och när jag byter tänkte jag också köra Maxxecu:)
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: fre 07 feb 2014, 11:45:00
av mIkAeL
Ska du köra med orginaltrigger eller ska du byta?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: fre 07 feb 2014, 15:04:12
av Toyspeed
Jag kommer sätta en trigger på veven.
Kommer skära ut en 60 -2 skiva som jag sen bultar på veven.
Sen kommer jag även köra med kamsignal via fördelaren
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: fre 07 feb 2014, 18:15:21
av mIkAeL
Varför ska du byta trigger?? du kan ju även köra med toyota orginaltrigger från 3sgte/ge gen4. mrtwo och håkan kommer köra de, jag kör med orginaltriggern och de funkar kalas.

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: lör 08 feb 2014, 03:03:47
av GT4-Force
mIkAeL skrev:Varför ska du byta trigger?? du kan ju även köra med toyota orginaltrigger från 3sgte/ge gen4. mrtwo och håkan kommer köra de, jag kör med orginaltriggern och de funkar kalas.

jag kör org trigger med på AEM v1 box.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 10 feb 2014, 08:17:49
av Toyspeed
Du menar triggern som sitter i fördelaren?
Jag kommer köra både med vevtrigger och kamtrigger
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 10 feb 2014, 20:10:29
av Pipedreams
Jag tror Mikael syftade på originaltrigger från gen4 som har 36-2 på vevaxeldrevet till kamremmen. Men man åker på oljepump och tråg också.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 11 feb 2014, 08:24:14
av Toyspeed
Aha okej,
Näe jag krabbar inte med de. Utan har skurit till en triggerskiva som ja bultar på.
Sen en volvo givare, och sen köra jag med kamgivaren. Så jag får till så fin gång som möjligt.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 11 feb 2014, 19:55:54
av mIkAeL
Ja förstår dock kände ja att de va gött att köra med original grejer för att inte få något strul. inge kul att få grus eller sånt på trigger grejerna

Men problem med gång tror ja inte du får även om du kör med original innanför fördelar locket. Det har iaf inte jag. läste någonstans att de handlar om ca 1-2grader som kamremen kan sträcka sig och gör ju att du får lite fel på soppa och tändning men gött och slippa få trigger problem.
Både AEM link, vipec och power fc för den delen har iaf inga som helst problem med triggern original utan trigger fel.
Dock vet ja ett flertal med civinco som har problem.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 12 feb 2014, 08:57:54
av Toyspeed
Ligger nog mycket i det.
Men på rekommendation av min kompis som ska sköta mappning så önskade han trigger både på vev och kam för att få de optimalt.
Eftersom jag hade en enkel och bra lösning på det, Så fanns de inget att tveka på direkt.
I övrigt har de skett lite framsteg i garaget. Återkommer med uppdatering.