MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Tack för tipset!

En liten film till, inte jag som klippt men jag skymtar förbi vid typ 1:22

http://www.youtube.com/watch?v=_uauiiZu ... detailpage

AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Då ska vi se, Mosade mina p-ljus i lördags, Idag hämtade jag ut mina nya varselljus som jag ropade hem på tradera förra veckan, har alltid retat mig på de fula p-ljusen jag fixade inför bilprovningen för typ 4 år sen.

Hittade i mina ögon perfekta lysen på tradera...

Bild

Bild

Bild

Fick även med en instruktion att hänga i backspegeln...

Bild

Hämtade även ut ett grenrör på bussgods, Köpt av Hornlund här på forumet, ett lite märkligt rör byggt av rördelar, får se om det funkar... Visste vad jag köpte så att ni inte tror att Hornlund lurade mig.

Bild
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Glenn »

Ja det var sannerligen ett märkligt grenrör, dragningen av tvåan och treans cylinders rör var ju öh, uppfinningsrik :D
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Original går faktiskt lite liknande, men inte med så elaka vinklar, Beroende på hur mkt tid och energi jag har så smackar jag antingen dit det som det är så jag får åka lite, eller så bygger jag om tvåans pipa så kan det nog bli rätt ok.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Ja jag hoppas du får någon ordning på det. Lyktorna du hittade var ju fö. klockrena, skulle kunna tänka mig något liknande på min. Men det är ju lite mysigt att behöva fälla upp lyktorna för att slippa vara kriminell också ;)

Såg ut att ha varit riktigt skoj där på isen. Jag har bara provat på några mil med vanlig vinter väg, det var nog inspirerande.
Vad körde du på för däck?

Ska även passa på att tillägga att det inte är jag som gjort grenröret. Utan det är ett rör jag köpt osett, som nu Magnus tänkt experimentera lite med. Eftersom hans std. rör har spruckit, & inget annat verkade gå att uppbringa.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Helt riktigt Hornlund, du har bara förmedlat grenröret, Du är inte på ngt vis ansvarig vare sig för design eller utförande o jag visste vad jag köpte.

Jo, lysena kommer nog bli klockrena, SBP godtog inte bilen utan ngn form utav p-ljus fram då jag inte ens har p-ljus i halvljusinsatserna så saknade bilen alltså p-ljus när jag köpte den.

Jag körde på gamla isdäck som jag har köpt begagnat av en rallyåkare, De är jättegamla men dubbarna satt kvar och det greppade gutt som fan, riktigt roligt var det. Lätt värt merarbetet det skapade med fronten.

Funderar lite på att köpa en original frontläpp, men jag vet inte.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

MagnusS skrev:Helt riktigt Hornlund, du har bara förmedlat grenröret, Du är inte på ngt vis ansvarig vare sig för design eller utförande o jag visste vad jag köpte.

Jo, lysena kommer nog bli klockrena, SBP godtog inte bilen utan ngn form utav p-ljus fram då jag inte ens har p-ljus i halvljusinsatserna så saknade bilen alltså p-ljus när jag köpte den.

Jag körde på gamla isdäck som jag har köpt begagnat av en rallyåkare, De är jättegamla men dubbarna satt kvar och det greppade gutt som fan, riktigt roligt var det. Lätt värt merarbetet det skapade med fronten.

Funderar lite på att köpa en original frontläpp, men jag vet inte.
Trevligt, riktiga isdäck är något ag skulle vilja prova att köra med också vid något tillfälle. Med vad för bil spelar nästan mindre roll, men vore ju kalaskul med AW11an. Var & tittade på en isracingtävling där en galen Finne tävlade med sin AW11, satt en vässad silvertop i med "tidigt" varvstopp på närmare 10 000rpm. Riktigt fränt att se & höra när han tyvärr blev frånåkt av en glasfiber bubbla med en wankel maskin på ca 300hk.

Så du har bara blinkers i fronten utöver flippupplamporna? Jag har ett par små intill blinkers som jag brukar ha tända, när jag inte orkar/vill åka med flugdödarna uppe. Men det är inte en laglig ljusbild, skulle behöva ett par dimljus att komplettera med isf.

Tänkte du på läppen/fronten som satt på 87-89, mk1b?
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Japp, riktiga isdäck är svinskoj, så jävla skön känsla.

Har helorangea blinkers i stöten bara, ingen position där.

Ja, den nedre läppen, vet inte när den kom men det finns ett par på ebay har jag sett.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av Hornlund »

Aha, vet du vilket land din är importerad ifrån? Tyskland kanske?

Du bör nog köpa frontplåten & grillen med isf, om det är den läpp jag tänker på.
Jag har själv plockat ihop ett sådant pussel genom ebay, inte helt lätt eller billigt. Men jag tror det blir snyggt, min frontläpp & plåt är rätt sliten med. Plus att jag också gillar den nyare bättre. Ligger dock i bagaget just nu, så tillför inte bilen så hemskt mycket än.

Funderar på om jag ska skaffa en vinge till min också, men jag har som vant mig att vara utan!
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85

Inlägg av MagnusS »

Aj fan, det är så pass, ska kolla på det.

Min kommer från USA, skulle vilja ta bort min vinge:D
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar