Sida 57 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 13 jul 2014, 17:33:03
av Toyspeed
För att göra ett jävligt långt inlägg kort
Dåligt fäste
Strul med vad jag förmodar är diffen
10liter aggressivt bränsleläckage
Ingen aggressiv motorbrand, tack gode gud
11.04 bästa tid...
1,89 bästa 60-fot (kört 1,51 som bäst innan)
223,5 bästa slutfart
skitdag..
over and out
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 13 jul 2014, 19:25:31
av Fnys

trist!
Var det bränsleläckaget som skapade motorbranden och klarade sig allting i motorutrymmet?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 14 jul 2014, 00:07:36
av Toyspeed
Knasigt uttryckt kanske av mig där.
Precis vid målgång så sköt jag ut den övre oringen på spridare 1
Den som går in i railen. Så jag sprutade ut över 10liter E85 över hela maskinen på fullt spett
Att det inte blev en fullt utvecklad motorbrand ögonblickligt känns mest som det va genom guds försyn
(Nej jag är inte tokreligös) =)
När jag väl fick stopp på allt så fullständigt drypte hela motorn av E85.
Torped, turbo, grenrör, ventilkåpa. Hela skiten.
Så jag klarade mig helt utan brand.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tor 17 jul 2014, 23:30:24
av Toyspeed
Efter att ha undersökt lite närmre vad som faktiskt hade hänt så har jag nog rett ut anledningen till mitt lilla missöde. Och också hur jag ska undvika detta i framtiden
På undersidan va min Wolfkatz rail så sitter det två stycken 8mm långa M4 skruvar som håller fast railen i fästet.
Dessa hade vibrerat loss mellan 1:an och 2:ans spridare. Detta gjorde att hela railen lyfte så spridaren hoppade ur railen.
Jag har nu monterat pinnbultar på railen. Som jag loctitat. Sedan dragit låsmuttrar istället.
Så även om muttrarna lossnar så hänger railen kvar i ganska långa pinnbultar och kan inte glida av. Den skulle i teorin kunna lossna, Men inte glida av så spridarna kan släppa.
Ovanpå detta har jag borrat i railen mellan spridarhålen och satt låsbleck på varje spridare.
Så spridarna KAN inte släppa från railen.
Så nu har jag livrem, hängslen och en livrem på hängslena =)
Allt är påväg ihop igen för provstart. Så back on track soon
Ska försöka ta mig till Actionmeet
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 27 jul 2014, 16:15:35
av Toyspeed
Tänkte mappa vidare lite ikväll eller på tisdag för att göra bilen klar för semesteravslutning.
dvs 1 dag på Kinnekulle och 1 dag på actionmeet.
Men jag står lite i valet och kvalet på att byta växellåda innan jag åker.
Min Kaazdiff i min 91 låda verkar inte orka med att hålla emot riktigt. Eller är det nått annat fel.
Men jag har ju en 93 låda med LSD i original. Den diffen sägs ju vara rätt bra på att hålla emot mycket effekt.
Till lådan har jag hela skiten. Axlar, knutar och hela kånkarången ut till hjulupphängningen.
Men det sitter original inre knutar på den! Dom kommer inte hålla för att ta mig av linjen är jag rädd.
På min 91låda sitter de CRW´s inre knutar som ska hålla för precis vad som helst. Knäcker man dom får man nya på garanti =)
Frågan är. Vad behöver jag för att skifta låda? Och kan ja flytta mina CRW knutar till 93 axlarna?
Eller är de nått som inte kommer passa ihop?
Tacksam för hjälp
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 27 jul 2014, 18:27:22
av Pipedreams
Är det inte som på gt4 att det bara är att flytta över sina drivaxlar och medbringare när man byter till st205låda på de äldre modellerna? Eller är det andra splines på lådorna med LSD?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 27 jul 2014, 22:15:16
av Toyspeed
Jag har ingen aning.
Tänkte att de kanske va nån som gjort liknande procedur.
Så jag inte står dagen innan actionmeet med bytt låda och får inte ihop det =)
Vill ju få över mina CRW knutar på nått vis. Annars lär ja inte komma ur 60-foten..
Antingen om mina 91-axlar passar inkl knutarna.
Eller om ja kan använda 93 axlarna, fast jag flyttar knutarna bara.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 27 jul 2014, 23:26:04
av Pipedreams
Jag kollade på toyodiy och det är andra medbringare på de som har lsd. Inre knuten är samma oavsett. Så det bör bara vara medbringaren till förarsidan och mellanaxeln till andra sidan som du behöver ta från de nyare drivaxlarna och behåll dina befintliga axlar som de är.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: sön 27 jul 2014, 23:49:33
av Toyspeed
Det låter smidigt isåfall!
Tack för det
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 29 jul 2014, 23:40:23
av Toyspeed
Jaha, Ikväll har jag varit ute och ställt på lite mer.
Finat till mappen lite inför action meet. Nu har jag slut på soppa iallafall.
Mina 1680spridare är i botten på 3bars bränsletryck.
Och laddtrycket ligger på 2,35. Både spridarna och pumpen verkar här ha nått sin gräns.
Effekten har jag ingen aning om då jag mappat på gatan.
Men den går iallafall märkbart bättre och jämnare
På torsdag blir de en kvälls stressmek.
Växellådan ska bytas, Varvräknaren ska kopplas in. launchkontrollen ska kopplas in.
Sen borde vi vara redo för ett rejält försök på rekordet på mantorp!