Ja, detta ska bli skitkul:) Bokade besiktningstid till Fredag nästa vecka för att få en sporre att få tummen ur röven, Ställde på bilen igår och drog in till jobbet, Kommer inte hinna göra allt som ska göras om jag ska krypa runt på golvet i garaget...
Började med en rejäl tvätt, ett par års smuts samt det som tillkom under isåkningen, Var bara silvriga sportvagnar på jobbet igår
Sen var det dags att grovrikta frontplåten, den gillade inte att äntra en snöblandad isvall i 80 blås tydligen, ser ut som kriget men den sitter iaf ungefär på rätt plats igen, Hängde även dit mina "nya" Orangea varselljus fram
Sen var det dags att kolla mitt grenrörsläckage, jag har levt i övertygelsen om att mitt grenrör har spruckit i en reparationssvets som gjordes 2007, När jag köpte bilen var grenröret spräckt samt att det saknades en skruv, Då japanerna föredrar psykadeliska fingängade skruv löste jag det då genom att sno skruvar från ac-kompressorns fäste som tidigare ägare redan skruvat bort.
Korkat nog gjorde jag då(2007) en riktig tabbe märkte jag igår, skruvarna som satt i ytterkant på grenröret var för långa, de ansatte bara packningen lite innan de bottnade i hålet, Därför höll packningen tätt först men sen blåste jag den rätt snabbt, Känns riktigt korkat men då mina kollegor säger att jag aldrig gör fel så får jag väl bjuda på när jag väl gör en riktig dundertabbe
Med avkortade skruvar och en ny packning så gick bilen precis så som den ska, Var riktigt härligt att dra 4A-GE upp mot 7000 varv på vägen hem vid 23-tiden, Underbar motor att dra långt på växlarna
Passade även på att byta olja+filter i motorn igår, Nu härnäst står bromsar samt chassiuppgraderingar på agendan.
Var o hämtade ett litet paket idag efter jobbet, innan mathandligen strax efter ridskolan

mycket nu...