Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Sitter och funderar på att göra motsvarande motorbyte.... så jag är nyfiken på lite detaljer!
Hur är det löst med tändningen? Den sitter ju i "bakkant" av motorn.
Vattenrör och liknande sitter även det i bakkant....
Ska jag försöka behålla orginalsprutet eller köra dubbla dellorto40or på den?
Jag har hittat en motor på skroten från en corolla 1993. är det en bra motor?
Ledsen om jag smutsar ner din tråd men du verkar ha koll!
gothicteo skrev:Sitter och funderar på att göra motsvarande motorbyte.... så jag är nyfiken på lite detaljer!
Hur är det löst med tändningen? Den sitter ju i "bakkant" av motorn.
Vattenrör och liknande sitter även det i bakkant....
Ska jag försöka behålla orginalsprutet eller köra dubbla dellorto40or på den?
Jag har hittat en motor på skroten från en corolla 1993. är det en bra motor?
Ledsen om jag smutsar ner din tråd men du verkar ha koll!
En 93'a har 4A-FE,dom har fördelaren där ja,men inte 4A-GE som sitter i GTI.
Visst är det bra motorer.