Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Menoxz
Pay User
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 10 feb 2017, 17:34:18
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Västervik
Land (Country): Sverige

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Menoxz »

Sket sig totalt för mig, Uttrampningslagret har rasslat.... så i en väldig hets och stressmeck med långa timmar och färre sömntimmar till jobbet (Första gången jag gör ett stort projekt

Nu ligger motorn och växellådan med nytt uttrampningslager under bilen redo för att hinkas i igen.. men har blivit tyvärrr blivit besegrad så får nöja mig med att vara passagerare
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Fnys »

Menoxz skrev: lör 05 maj 2018, 14:09:57 Sket sig totalt för mig, Uttrampningslagret har rasslat.... så i en väldig hets och stressmeck med långa timmar och färre sömntimmar till jobbet (Första gången jag gör ett stort projekt

Nu ligger motorn och växellådan med nytt uttrampningslager under bilen redo för att hinkas i igen.. men har blivit tyvärrr blivit besegrad så får nöja mig med att vara passagerare
Trist att höra men jag förstod det som att du dyker upp ändå och det är ju bra :thumbup:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Hornlund »

Just nu rullar TCS in, välkomna att titta förbi & passa gärna på att bli medlemmar så att vi kan hitta på fler roliga aktiviteter längre fram. Bild




Bild
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
MartZink
Pay User
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 22 maj 2017, 16:02:54
Bilmodell: MR2 NA-Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Norrtälje
Land (Country): Sverige

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av MartZink »

Synd att platserna blev tagna av några töntar så fick ställa mig utanför. Dåligt.
Menoxz
Pay User
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 10 feb 2017, 17:34:18
Bilmodell: Celica GT4
Årsmodell: 1991
PostOrt: Västervik
Land (Country): Sverige

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Menoxz »

Skrota dom och be dom åka kollektivt!
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Neblade »

MartZink skrev: lör 05 maj 2018, 22:11:42 Synd att platserna blev tagna av några töntar så fick ställa mig utanför. Dåligt.
Ja det var mycket tråkigt! :(
Tyvärr såg man inte röken av arrangören alls, platser var inte utmärkta som reserverade etc.

Men jag hoppas att folk är villiga att ses igen i ett annat format snart! Alltid kul att träffa TCS och Toyotaintresserade även om jag bara hann prata med ett fåtal av er.
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
MartZink
Pay User
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 22 maj 2017, 16:02:54
Bilmodell: MR2 NA-Turbo
Årsmodell: 1991
PostOrt: Norrtälje
Land (Country): Sverige

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av MartZink »

Hehe ja det var totalt kaos på parkeringen, jättekonstigt att det inte var uppmärkta/avdelade platser. Synd om de som åkt långt!

Såg ingen CREW bara polis, trafikvakt och polisvoulentärer.

stod blandade bilmärken överallt så inte bara vi som hade otur tror jag. Subaru hade en bra plats uppe mot ingången dock.

För er som bor runt Stockholm så brukar Arninge-träffarna vara bra mycket bättre och trevligare.

Jag brukar vara på Arningeträffarna eller vad som nu är aktuellt på helgerna
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Larco »

Vi gav upp o åkte där ifrån. Jag tappade bort er andra och sinterkopplingen var inte så rolig i kaoset. Åkte ett par varv inne på området och tjejen hoppade ur bilen o sprang o letade men till slut så ledsnade vi. Kommer gärna nästa gång så kanske det blir bättre. Grillträffarna vi hade förr va ju trevliga. Eller arninge som ni föreslog.

Bilen började skaka ganska kraftigt på vägen dit också. Men varför vet jag inte. Så blev lite nojjig. Men hjulen satt fast osv. På vägen hem så märktes det inte direkt. Mycket skumt.
Senast redigerad av Larco den sön 06 maj 2018, 10:15:40, redigerad totalt 1 gånger.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av cheetah1 »

Larco skrev: sön 06 maj 2018, 09:43:48 Bilen började skaka ganska kraftigt på vägen dit också. Men varför vet jag inte. Så blev lite nojjig. Men hjulen satt fast osv. På vägen hem så märktes det inte direkt. Mycket skumt.
Kolla handbromswirearna. Kärvar dom så dom inte går tillbaka riktigt kan det bli en oscillation av bromsbackarna som känns som att bilen håller på och ramlar sönder.
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Barkarbyträffen, Stockholm - 5 maj

Inlägg av Larco »

cheetah1 skrev: sön 06 maj 2018, 10:06:05 Kolla handbromswirearna. Kärvar dom så dom inte går tillbaka riktigt kan det bli en oscillation av bromsbackarna som känns som att bilen håller på och ramlar sönder.
Tack, ska kolla det. Kändes som något i höger fram dock. Ska gå igenom allt har jag tänkt.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Skriv svar