Gnissel från vänster bak när jag svänger höger.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Goding
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 20 aug 2009, 08:10:57
Bilmodell: Toyota Celica
Årsmodell: 87
PostOrt: Skänninge
Land (Country): Sverige

Gnissel från vänster bak när jag svänger höger.

Inlägg av Goding »

Hej Jag skulle behöva lite hjälp med att peka ut vad det är för fel på min celica. Jag har lyft upp bakdäcket och när jag snurrar det så kommer gnisslet från broms klossen tror jag. Sen beroende på hur jag lägger tryck på däcket när jag snurrar det så blir det mer eller mindre. trycker jag där uppe och drar däcket utåt där nere och snurrar det så låter det mindre och tvärtom låter mer.

Är det någon som kan ha någon ide av vad det kan vara jag behöver byta ut för att lösa det och om det är något jag skulle behöva prioritera upp för att laga relativt snart. Just nu höjer jag bara volymen i bilen så jag inte hör problemet men det känns inte helt rätt. =)
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Gnissel från vänster bak när jag svänger höger.

Inlägg av Suprafan »

Hjullager.
Skriv svar