Min nyinköppta mr2 turbo dog!!!!!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Min nyinköppta mr2 turbo dog!!!!!

Inlägg av KACE80 »

Ja vart f-n skall jag börja :evil: !!

Jag köpte min en mr2:a 91:a för 7 dagar tillbaks å jag tror att jag var nöjd tills idag :evil: !
Jag närmar mig mitt hem med bilen och visste att motorn var varm å lät som den skall och
tänkte att nu trycker jag på lite...
Jag var i 2:a växeln och trycker till och precis när jag skall lägga i 3:an så tvärdör den??!!

Jag trodde precis som de allra flesta att f-n där gick kamremmen, men det var inte detta problem då jag kunde starta den igen efter några försök....
När motorn väl var igång igen så var jag tvungen att ge VÄLDIGT mycket gas för att överhuvudtaget kunna köra.
Motorn gick alltså mycket oroligt och den dog ytterliggare några ggr men jag lyckades att starta igen...

Hmmmm har ni någon teori om vad det kan vara? :( :( :( :( .
Detta är Turbon alltså...
Suprafan
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 28 apr 2009, 10:38:22
Bilmodell: Supra
Årsmodell: 1989
PostOrt: Askim, Göteborg
Land (Country): Sverige

Re: Min nyinköppta mr2 turbo dog!!!!!

Inlägg av Suprafan »

Insugsläcka kanske, nån slang som inte ville hänga me längre.
Användarens profilbild
SirManseman
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:40:55
PostOrt: Skövde
Land (Country): Sverige
Ort: Skövde & Fjärås

Re: Min nyinköppta mr2 turbo dog!!!!!

Inlägg av SirManseman »

Suprafan skrev:Insugsläcka kanske, nån slang som inte ville hänga me längre.
Exakt så reagerade min gamla 200:a när jag blåste insugspackningen. Känn efter med handen efter puffar eller luftsug runt den.
Måns Nordell

Skoda Octavia RS -04
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Min nyinköppta mr2 turbo dog!!!!!

Inlägg av KACE80 »

Jag har löst detta oroväckande problem ( tackar Kim Galant vr4 för detta:-) )...

Det var kort å gott en luftslang som satt lite dåligt med nån "skitklämma" så under detta rediga
tryck så hoppade den och bilen lade då av tvärt!

Oerhört skönt att detta var ett så minimalt problem då denna dyra gamla sportbil precis är inköppt ( PUST ) :D .

Så ni två som svarade mig var ju helt klart inne på rätt spår 8-) ..
Skriv svar