Turboval MR2.
Postat: tis 26 apr 2022, 11:03:12
Liten "lätt" fråga
Har för tillfället tillgång till 3 st val.
Ct26 som sitter på bilen nu.
En t3/t4 av okänt märke som jag köpte här på forumet.
Men vi utgår ifrån att den inte är nåt billigt skräp.
Ct20b (tror jag det är i alla fall, utgår ifrån det)
som kommer bli över från en annan bil som ska säljas.
Motorn har original inre delar. Fast nya sen jag köpte bilen för längesen.
EDIT: även 3tums avgas med sportkatalysator.
Och även snart spridare från gen3 motorn (540?)
Unichip piggyback ECU. (Blir Kanske en link eller maxxecu när min andra bil blir såld)
Jag tror kanske inte det blir nån toppeffekt ökning.
Men jag tänker hur effekten blir i de lägre registera.
Vilken turbo som kommer igång snabbast i de lägre varven.
Och hur mycket dom klarar på de högre varvtal en om man nu vill öka laddtrycket mer.
Det är inställt på max 1.2 bars laddtryck nu
Har för tillfället tillgång till 3 st val.
Ct26 som sitter på bilen nu.
En t3/t4 av okänt märke som jag köpte här på forumet.
Men vi utgår ifrån att den inte är nåt billigt skräp.
Ct20b (tror jag det är i alla fall, utgår ifrån det)
som kommer bli över från en annan bil som ska säljas.
Motorn har original inre delar. Fast nya sen jag köpte bilen för längesen.
EDIT: även 3tums avgas med sportkatalysator.
Och även snart spridare från gen3 motorn (540?)
Unichip piggyback ECU. (Blir Kanske en link eller maxxecu när min andra bil blir såld)
Jag tror kanske inte det blir nån toppeffekt ökning.
Men jag tänker hur effekten blir i de lägre registera.
Vilken turbo som kommer igång snabbast i de lägre varven.
Och hur mycket dom klarar på de högre varvtal en om man nu vill öka laddtrycket mer.
Det är inställt på max 1.2 bars laddtryck nu