Man kan.. GRILLA ?

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Glenn »

Alltså.

Förr grillades det ju utav bara sjutton här på TCS.. men nu har det varit dåligt med det i några år.

Vore kul att träffa lite folk igen, speciellt nu när det det inte finns covidrestriktioner längre.

Vad säger ni, finns det intresse ?

Jag ser gärna att det blir norr om stockholm själv då, och jag har tyvärr ingen laglig toyota f.n så man får väl parkera en bit bort :D

..jag passar på att posta ett par stämmningsbilder från ett tidigare tillfälle.. för 17!! år sedan..
grill2005.jpg
grill2005.jpg (204.66 KiB) Visad 2339 gånger
På bild ses johnny blade och bellman, och två personer jag inte minns vad dom heter..



grill2005_2.jpg
grill2005_2.jpg (228.84 KiB) Visad 2339 gånger
Emman bär en rykande grill och någon ( var han inte tysk ?) står på ett väldigt märkligt sätt :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Neblade »

Det vore absolut kul att grilla. Norr om Stockholm eller norra Stockholm? :mrgreen:
Tycker vi ska upp till Dalarna och köra el-gokart igen (som 2018 med Benny), det blev dock lite långt att köra för en hamburgare och lite gokart en vardagskväll, eller framförallt blev det lite mycket körande och lite väl sent hemma när man skulle orka upp till jobbet dagen därpå.

Dock behöver jag få igång min Mr2 och känna att den är driftsäker igen, den bråkade med mig innan jag ställde av den förra året. Så jag har nog lite att göra, misstänker något bränslepumpsrelaterat. Var väldigt tyst när jag vred om nyckeln sist... :?
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Glenn »

Dalarna är ju en bit bort dock, men det skulle kunna funka nu när min livssituation är annorlunda.

Frågan är ju vad det finns för bra grillplatser man kan vara på, fotona ovan är ju tagna vid nåt slott jag inte minns namnet på, det var väl rätt ok, men det hade varit bra om det fansn en riktig grillplats.

..Sen borde jag verkligen se till att veva igång St205'an, insåg just att den stått avställd sen 2015! Det är SJU år! ..Fan, förutom felen som avr då är det ju dagsd att gå igenom gummidelar och byat den förhatliga kamremmen med.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Neblade »

Byta kamrem borde jag gjort för länge sedan på min Mr2, det blir när motorn åker ur... Men då måste Celican bli klar först så jag får plats i garaget. Jorrå-så-att... Men jag har ju lyxen att åka gamla Toyotor som bruksbil, så någon Toyota ska jag nog kunna komma upp med. :roll:

Jag skulle kunna se om vi kan dra ihop lite folk från Facebook också, försöka hitta ett datum som passar. Maj närmar sig och då brukar det ju bli fint att grilla lite och snacka bilar. :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Glenn »

Jag hittade nån instruktion med foton där nån byter kamrem på en ST205 på nåt forum (6gencelicas ?) , det såg INTE roligt ut, och jag vet att när toyota bytte den sist sa dom att det tar en van mekaniker 8 timmar att byta den.

Men jag kan överleva att köra saab (eller kanske pontiac, men jag tvivlar på att den kommer igång i år heller..) till en träff :) jag äger ju iaf två toyotor :D (..Eller så får jag låna mammas yaris hehe)

Jag vet en riktigt bra grillplats som vi använt på jobbet flera gånger, tyvärr ägs den av ett företag (en kund till oss) så ska man använda den så måste man låna den (i.e få nyckeln till bommen) av det företaget, vilket jag tvivlar på att jag får göra när det inte är jobbändamål.. ..ska försöka luska lite iaf.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Larco »

JAA :clap: det är dags för mig att ge mig in i gemet igen :wave:
Blir det grillträff i Rosersberg eller Stockholm åtminstone? Då kan jag nog dyka upp. Har dock lite kvar på Toyorna innan de rullar igen så om de kommer med beror på framförhållningen.

Glenn skrev: lör 30 apr 2022, 21:33:27 Jag hittade nån instruktion med foton där nån byter kamrem på en ST205 på nåt forum (6gencelicas ?) , det såg INTE roligt ut, och jag vet att när toyota bytte den sist sa dom att det tar en van mekaniker 8 timmar att byta den.
Ja, lite trångt är det. Jag fick lossa kamrem och vattenpump på st165an kort efter jag hade stoppat i motorn i bilen. Det svåraste var väl att att komma åt bulten till spännrullen vill jag minnas pga att verktygen tog för mycket plats eller var för små så man inte fick kraft att lossa. Men det var lättare med motorn bredvid helt klart.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1617
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Neblade »

Jag fick igång MR2an igår! Så ikväll blir det besiktning!
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Glenn »

:thumbup:

Rosersbergs slott var det jog ja, undrar om det fortfarande går att grilla där ?

Allra bäst vore det ju med en riktig gtillplats så man slipper engångsgrillar dock.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Larco »

Glenn skrev: fre 06 maj 2022, 16:35:19 :thumbup:

Rosersbergs slott var det jog ja, undrar om det fortfarande går att grilla där ?

Allra bäst vore det ju med en riktig gtillplats så man slipper engångsgrillar dock.
Varför skulle det inte gå? 🤔
Om man kan tänka sig att gå en liten bit finns det ju en fin grillplats borta i slottsträdgården vid vattnet. Ca 10 min bort. Osäker på om det finns fler i området. Jag kan reka där men annars kanske vi kan köra på parkeringen bilmänniskor som vi är 😅 man kanske kan ta med en ordentlig grill dit annars och ha på parkeringen.
Där finns ju toalett också för den som måste.

Man kanske skulle svetsa ihop en stor rackare med hjul på som man kan dra efter bilen. Måste ju gå som efterfordon 😅
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: Man kan.. GRILLA ?

Inlägg av Johnny Blade »

Jag har för tillfället 5 Toyotor och en Lexus i drift,så nog ska jag kunna GRILLA. :)
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
Skriv svar